Uitgelezen 2019

vrijdag 11 november 2011

11-11-11

Omdat het vandaag precies 11-11-11 is en dat alleen maar kan betekenen dat mijn allerliefste vrouw vandaag dus eh... even rekenen, ze is van 1970 maar 11+11+11= 33, dus precies 33 jaar is geworden, is het feest.

Vanmorgen hebben de Polletjes en ik haar al in de watten gelegd met fris gewassen gezichten, aangetrokken zondagse kleren, gepoetste schoenen en gekamde haren met de scheiding in het midden, het zingen van Lang zal ze leven & Er is er een jarig, een kamer vol met slingers en ballonnen, een versierde stoel, ontbijt op bed, diverse waanzinnig dure cadeaus en onafgebroken omhelzingen en zoenen (of zo zou het eigenlijk hebben moeten gaan) en nu bent u aan zet.

Ik spreek hierbij met u af dat u allen haar vandaag via dit blog gaat feliciteren. Mijn Purperpol heeft ruim 125 volgers dus dat betekent minstens evenzovele felicitaties. Dus aan het werk dames. Of u zich nu Zeelandse Moeder (dank voor je reactie), Polderfolder, HOEPZAKEE!, Huis vol kerrie, Bakkie, Berichten van het Voederfront, Er mag wel weer wat bij, Echt Zebra, Spijtig Liesje, (de voorwaar niet norse, nurkse, stijve of steile) YKU, Liesje68, Maar wel van roze, Mamalief, Lentetulp, It's he, 't Krokantje Sfeertje, Dagelijks streven bij de Achterbergen, Van alle winkels thuis, noemt, of hoe u ook maar wilt heten op uw eigen gezellige webblogje.

Zeg nu zelf, een vrouw als mijn Purperpol heeft uw felicitaties toch wel verdiend. Onafgebroken verblijdt zij u met haar niet geringe humor, fijnzinnige observaties, wijsgerige filosofieën en openhartige ontboezemingen. Daar mag wel eens wat tegenover staan. Uw welgemeende proficiat dus. En om u wat op weg te helpen en te sterken in de gedachte dat u hier te maken hebt met de allerliefste en allermooiste bloem van de hele wereld en verre omstreken plaatst de Heer van Stand hier even wat foto's van zijn Doddeltje uit de tijd dat ze nóg jonger was dan 11+11+11.

Grote Pol



68 opmerkingen:

Anoniem zei

Nogmaals mijn felicitaties, lieve Lydia; nu bij het juiste bericht: van harte! Lieve groeten van Polderfolder ;-). Op naar de 125!

Fien zei

van harte met je 33e, op naar de 43 ;-)

Trudy zei

Van harte gefeliciteerd!! Wat lief zeg zo´n bericht van je liefje en dan ook nog dit verzoek... Nou natuurlijk had ik je anders ook gefeliciteerd, maar dit is nog even veel specialer zo! Geniet van je dag met zoveel lieve mensen om je heen!!

Purperpolletje zei

Wat krijgen we nu? Inbraak op mijn blog??? En dat nu juist vandaag? Het moet niet gekker worden.
U wordt bedankt, Heer van Stand.

Marjan zei

Ik ben dan wel geen volger, maar wel een lezer... lol

Van harte gefeliciteerd je 33e verjaardag, ik kan me ergens herinneren dat ik 33 een geweldige leeftijd vond (ik ben het dan ook 5 jaar gebleven, zo leuk was 33...)
Maar ja 38 is ook leuk en eerlijk is eerlijk, ik vind 43 tot nu toe wel het allerleukste... :-))
Geniet van je dag!

Blauwe Druijffjes zei

Van harte! Maak er een fijne dag van met je gezin, familie en vrienden!

Wiek zei

Hieperdepiephoera, zo zingen wij in koor, alle honderd-en-heul-veul-volgers, hoor je het al?
Gefeliciteerd Purperpol met je verjaardag en met een schat van een Heer op Stand (of zijn Heeren op Stand geen schatten?).
Gniet van deze dag en van de dagen die mogen volgen.

augusta zei

Gefeliciteerd,met je verjaardag, maar ook met de humor van grote pol.Geweldig!

Vlijtig Liesje zei

Gefeliciteerd en een fijne dag gewenst!

merula zei

nou daar komt tie dan: Heeeeeel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
Enne volgens mij zijn jullie een erg gezellig en humorvol stelletje samen!
Veel plezier en een mooie dag vandaag.

Karien zei

Van harte gefeliciteerd Lydia met je verjaardag! Ik zie dat je met de juiste man bent getrouwd :-)

Jouw berichtjes lees ik altijd, en ik heb heel veel respect voor je, maar dat wist je al. En ik wil je alle goeds toewensen voor het volgende jaar - dat je gewoon mag doorgaan op de weg die je al gaat, met je Polletjes en de Grote Pol natuurlijk. Met je relativeringsvermogen, acceptatievermogen en humor. Zodat je zonder dat je het weet een grote steun bent voor anderen die op jouw blog terechtkomen.
Zo, dat is weer gezegd. En nu taart!

jezebelle zei

hiep hiep hoera ! lydia en wat jammer dat je niet in belgie woont bij ons is dat een vrije dag!!
een hele fijne dag vandaag!!!
lieve groet vanwege Jezebelle

Anoniem zei

ja, ook ik feliciteer je, en denk aan het feest 40jaar geleden, wat waren we blij, ook je broertjes, met onze dochter en zusje!!!
Er komen veel herinneringen,bijv. toen je nog maar net kon lezen,kwam je bij me zitten voorlezen, ik was toen ziek.
En met jouw medewerking kon ik leuke dia's maken, in div.
mucea,was jij dan een mooi decorum.
Zo kan ik nog wel even doorgaan,
maar we zien elkaar vanmiddag,en dan/????
Geniet met je Heer van stand en je zonen, dan genieten zij van jou!
Liefs, Maomi

Jet zei

Nou vooruit dan maar, na zo'n indrukwekkend verhaal van je 'andere helft' nog maar een felicitatie hoor!
Gefeliciteerd en een héle fijne dag!

Anoniem zei

Gefeliciteerd!!!! 33 -.... jeetje ik had je hooguit 23 gegeven!!

Gerd@ zei

HIEPERDEPIEP HOERA HOERA .... van harte hoor een maak er een mooie dag van .....
Ik had je natuurlijk ook gefeliciteerd zonder het dringende verzoek van Grote Pol ... wel lief van hem ... groetssss Gerd@

Anoniem zei

Hallo Purperpol,
Van harte gefeliciteerd met je 33e verjaardag!
Ik vind het heeeerlijk om je blog te lezen. Ook die van Grote Pol valt erg in de smaak.
Ga zo door in je 34e levensjaar!

Groet, Jacobine

Christina zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

hieperdepiep hoera en je wordt steeds jonger!Als dat geen goed kado is....

Christina zei

Je mag geen plaatjes invoegen in reacties jammer. Dus maar een link naar je kaart. Deze is wel speciaal voor jou.

Van harte gefeliciteerd met je 33e verjaardag!

Cisca, Servie zei

Ook vanuit Servie gefeliciteerd. Wij vieren hier ook een verjaardag dus vanavond bij het borreltje proosten wij ook op Purperpol, Groetjes

Aikries zei

Lieve Lydia,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
Van harte Gods zegen toegewenst!!
Groetjes,

Anoniem zei

Huis vol kerrie (whahaha) meldt zich ... om u van harte te feliciteren Dame Van Stand ... en u een zeer genoegelijke verjaardag te wensen!

It's me zei

GEFELICITEERD !!! meis jij bent niks veranderd !!! liefs van ons........jonge blom !!...xxx...

Anoniem zei

Na zo'n lief berichtje van de HEER VAN STAND kan ik natuurlijk niet achterblijven.
Lydia, van harte gefeliciteerd en nog veel goede jaren toegewenst met je mannen!
Met zo'n begin moet het wel een fijne dag worden. Geniet ervan!
groetjes Corrie

marion zei

Gefeliciteerd, een goed jaar voor jou en ieder die je lief is.............

biblejournaling.nl zei

Hieper-de-piep!
gefeliciteerd leuke purperpol,,haver a nice day!

kris

Jacqueline zei

Van harte gefeliciteerd en een heel gelukkig nieuwjaar!

Elvira zei

Zelfs als je geen ring draagt ist-ie nog lief!

Gelukkige verjaardag Purperpol! Want ook de lurkers doen mee ;)

Hanneke zei

Van Harte Lydia! Dat je maar snel wat ouder mag worden, want 33 is nog wel een erg "kuiken"..... ;-)

Overigens, n.a.v. je cadeauperikelen: deze week las in in een treinkrantje en tweet van een of andere hotemetoot, die klaagde: Ik heb een intens lange verlanglijst en te weinig vrienden."

Da's pas treurig!

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd, kan ik eindelijk iets terugdoen voor al die leuke stukjes die ik altijd van je lees.

Marijke

Mrs. T. zei

Hieperdepiep hoeraaaaa!!!!

YKO zei

Lydia, Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en we wensen je alle goeds toe voor het komende jaar.

Grote Pol ook gefeliciteerd,

Hartelijke groeten met een knipoog van Ineke

fleur zei

Gefeliciteerd , hoor!
Dat is wel een leuke verrassing van grote Pol om zo'n oproep te doen...Ben benieuwd wat ze nog meer voor leuks hebben verzonnen? wellicht een gezonde maaltijd voor jou koken door je jongens? of een schilderij van kunstpol?
veel plezier, fleur

baasbraal zei

Een bijdrage van blaasbral mag toch niet ontbreken als je 33 wordt, vind ik. Daarom: GEFELICITEERD!!!!!!! Ik zie al dat je een prachtig cadeau hebt gekregen van Je Grote Pol: een logje! Jammer genoeg kan ik niet op je verjaardag komen, want ik zit in Bogota en de mensen hier vinden jouw verjaardag geen reden genoeg om ons vandaag nog te vervoeren.... Maar heb het goed en wij ontmoeten elkaar later op het www.

Josh zei

Omdat hij het zo vriendelijk vraagt zal ik je ook hier feliciteren. Veel geluk en zegen in dit nieuwe jaar, Lydia, en zet 'm op!

Anoniem zei

Hartelijk gefeliciteerd vanuit Berlijn!

Tineke Plooij zei

Heel hartelijk gefeliciteerd!
Ik heb je ook al op facebook gefeliciteerd!
Dat God jou, en je geliefde man en kinderen, veel zegen mag geven in je nieuwe levensjaar!

Tricky zei

dikke proficiat met die 33 lentes juffrouw purperpol... hoop dat je lekker verwend bent vandaag door die polletjes van je, en in het bijzonder door de 'heer van stand'!
was die inbreuk op je logje en zo'n hartstikke mooi stukje over jou misschien zijn kadootje voor je?! of kreeg je nog iets anders (ai, ik ben toch nieuwsgierig precies!)

Tricky zei

dikke proficiat met die 33 lentes juffrouw purperpol... hoop dat je lekker verwend bent vandaag door die polletjes van je, en in het bijzonder door de 'heer van stand'!
was die inbreuk op je logje en zo'n hartstikke mooi stukje over jou misschien zijn kadootje voor je?! of kreeg je nog iets anders (ai, ik ben toch nieuwsgierig precies!)

Tricky zei

dikke proficiat met die 33 lentes juffrouw purperpol... hoop dat je lekker verwend bent vandaag door die polletjes van je, en in het bijzonder door de 'heer van stand'!
was die inbreuk op je logje en zo'n hartstikke mooi stukje over jou misschien zijn kadootje voor je?! of kreeg je nog iets anders (ai, ik ben toch nieuwsgierig precies!)

Tricky zei

heu, wegens niet meteen gepubliceerd raken van mijn reactie drukte ik blijkbaar 3 keer op 'publiceren'... maar ja, voor elke 11 dan een reactie zeker!

Franca zei

Lieve Purperpol, Van Harte Gefeliciteerd Met je verjaardag!
De vriendelijke groeten aan je supermannen.
Franca.

Fleur zei

Hiep hiep Hoera!

Ook al op fb gedaan (hoor, Heer van Stand alias Grote Pol!)
maar hier verdient net zo goed een vlag en wimpel!

Hiep hiep Hoera voor Purperpol!

XFleur

Pikestreet zei

Gefeliciteeeeeeeeeeerd!!

Anoniem zei

Geen volger, wel trouwe meelezer. Heer van Stand vind het vast wel goed als wij ook een berichtje achterlaten.
Lydia, van harte feliciteerd met je 33 lentes. Geniet van je verjaardag samen met al je Polletjes!
Hartelijke groet,
Erika

Saskia zei

hiep hiep hoera!!! proficiat!

Miss Steekjes zei

33??? Was 't maar zo'n feest :-)
Maar ook ik wil je heel hartelijk feliciteren met je verjaardag. GENIET !!!!
Groet,
Jenni.

Ria zei

Ja, na die oproep kan ik natuurlijk niet achterblijven: heel hartelijk gefeliciteerd en nog vele jaren. Bedankt voor je vele blogberichtjes.

Ada zei

Happy birthday vanuit een mistig Engeland!
ada

nicolette zei

Hieperdepiep Hoera!!!!
Ontzettend gefeliciteerd.

En red ons van de spanning...
wat is het geworden???
Waarmee hebben de Heer van Stand en de Polletjes je vanmorgen verblijd?
Afgezien van hun prachtige gezang en tedere omhelzingen?

nicolette zei

En wat een prachtige foto's trouwens!
Zo kende in je vroeger.
Heel vroeger...
lang voor ons 33e...
Ben zo benieuwd hoe je er nu uit ziet!!!

Geartsje zei

Heppie beursdee toe joe
Heppie beursdee toe joe
Heppie beursdee, heppie beursdee
Heppie beursdee toe joe

Bonne vette a twa
Bonne vette a twa
Bonne vette, bonne vette
Bonne vette a twa

Tsoem geboertstag viel gluuk
Tsoem geboertstag viel gluuk
Tsoem geboertstag, tsoem geboertstag
Tsoem geboertstag viel gluuk

CdeV zei

o, wat een dotje, van harte gefeliciteerd met je 21ste (ja, 33 dat hoef ik toch niet te geloven he - zo'n spring chicken)!! :-)

Anoniem zei

Hoi Lydia,
Gevééééééééééééliciteerd met je verjaardag!
Groetjes, Ellen

Irene zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.!!

Irene zei

Oh, ik vergeet helemaal voor je te zingen!!
Komt-ie:

Happy Birthday to you
Marmelade im Schuh
Abrikosen im Hosen
Happy Birthday to you!!!

Roos zei

Hieperdepiep... gefeliciteerd met je verjaardag en met je lieve grote Pol die zomaar inbreekt. Leuke foto's!

Gaby zei

Nou, net te laat dus. Het is al weer 9 minuten 12-11. Niet minder gemeend een felicitatie van mijn kant! Hoop dat je een leuke, gezellige dag hebt gehad.

Juud zei

Nog van harte gefeliciteerd!

Anoniem zei

Ik ben geen volger, maar lees vaak mee: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! En ga zo door...geweldig !

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd nog,
bijna op de helft van de 125 ;)

gr Boni.

Lies86 zei

Een dag te laat, maar GEFELICTEERD!!!!!

Gerda zei

Ik ben niet eens volger en lees je blog. Van harte, maar belangrijker nog. Een goed en fijn jaar toegewenst!

sillie zei

oohhhh beetje laat maar gefeliciteerd! wat een lief gezichtje op de allereerste foto, echt zo n schoolmeisje nog :-D

wilmi zei

oooohooohhhh...wat heb ik hier nou toch weer gemist gisteren..sjonge, wat een feest!! Drie-en-dertig alweer zeg, nou-nou, dat had ik je niet gegeven hoor! Meid, je ziet er nog zo heerlijk jong uit!
Sorry dat ik een beetje laat ben hoor, maar ik vind het wel heel erg lief van die grote pol van je, en je ziet, het heeft resultaat, zo'n oproep. Vijfenzestig reacties maar liefst..menig give-awayer zou er jaloers op zijn!
Ik zou zeggen, nog een heel geweldig feestweekend, doe het een k-l-e-i-n beetje rustig aan.. en geniet van al je kadootjes en natuurlijk de reacties!
groetjes hoor!

Unknown zei

Ik ben momenteel zeer afvallig in blogland.
Maar vandaag ing ik es ff kijken, want.. ja want.. ik had over je gedroomd:).
Ja, echt. Heus waar.

Bloggers ontmoetten elkaar vannacht allemaal in óns huis. Bijzonder he. Dat vind ik ook.

En toen heb ik jou dus gezien. Alleen vergat ik je te feliciteren.
Dus dat doe ik dan nu nog even, goed..
Joehoee, hiepeldepied voor Lyd!

zeeuwinne zei

door omstandigheden wat verlaat, maar niet minder gemeend; alsnog van harte gefeliciteerd en alle goeds voor het nieuwe levensjaar toegewenst! Bovenal Gods zegen en troostende nabijheid,

hartelijke groet,
Zeeuwinne