Uitgelezen 2019

dinsdag 1 november 2011

Niets te wensen en een Geef-Weg-Purperpol-Ding!

Toen ik dertig jaar geleden 11 jaar werd, op 11-11-'81, had ik een verlanglijst gefabriceerd van hier tot aan de maan en terug. En daar hoefde ik absoluut geen moeite voor te doen.

Nu, dertig jaar later, heb ik vooral immateriële wensen. Om die wensen exact te formuleren, moet ik al veel meer moeite doen. Want wat wil ik nu eigenlijk echt? Gezondheid? Mwah. Rust? Mja! Vrede en Liefde en Blijdschap? JA!

Ik hoef geen I-phone, geen auto, geen andere fiets, geen nieuwe laptop, geen boekenbon, geen boek, geen douchecrème, geen bonbons. Ook geen nieuwe laarzen, maar die heb ik dan weer wel, vanuit mijn tenen kwam het, op m'n verlanglijstje gezet.

Met veel pijn en moeite heb ik nu een paar dingen bedacht die ik wel wil krijgen, omdat ik weet dat er mensen zijn die me graag iets geven. En toch ben ik gek op cadeautjes krijgen!



Daarom werd het weer eens tijd voor een Purperpolpoll. Wat zou u willen krijgen op uw verjaardag?
Hier ergens rechts kunt u de enquête invullen.

Mocht u nog een goede cadeautip voor me weten (ik heb al genoeg appelstroop in huis, dank u): graag! Uw reactie in de reactiebox (hier ergens onder dit berichtje) is zeer welkom. En voor de gezelligheid verloot ik een prijsje onder de reageerders. Een typisch verjaarscadeautje krijgt u, maar dan wel iets zelfgemaakts van mij voor u!


Trekking: 11-11-'11.

23 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik realiseer me nu dat je maar 10 jaar ouder bent. In mijn herinneringen is het gat toch zeker het dubbele. Grappig!

Pikestreet zei

Vraag een uitje/activiteit, veel leuker dan spullen!

Fokelien zei

wat ik graag zou willen krijgen is leuke kaarten-maakspulletjes EN tijd om dan kaarten te maken!

Mrs. T. zei

Wat ik leuk vind is een uitje met mensen of een goed boek. Als ik jou was vroeg ik 'de 100-jarige die uit het raam klom en verdween'. Fantastisch boek!

Anoniem zei

Bijna jarig! Ik gun je het boek De Uitnodiging van William P. Young; grote kans dat je het boek al hebt gelezen ;-)!

Karien zei

He, dan word je nu elfendertig! Dan mag je eindelijk legaal alles op je elfendertigs doen... Ik weet wel wat ik zou vragen deze keer - er is de laatste tijd een aantal dingen stuk gegaan hier en ik houd me in om het niet direct weer te vervangen.

Franca zei

Leuke foto's.
Hetzelfde telefoontje ( twee met meters draad ertussen) kreeg ik eens voor sinterklaas.

Mijn persoonlijke grote wens ( waarvan ik weet dat het nooit zal gebeuren) is:
Een dame die echt goed kan poetsen en ruimen die elke twee weken een kritische blik op mijn huis werpt en een beginnetje maakt met ruimen en schoonmaken, zodat ik de slag weer te pakken krijg i.p.v. te veel tijd bij de computer doorbrengen!
Is dat ook iets voor jou verjaardag?
groetjes, Franca.

Jet zei

Oh wat leuk, die telefoons! Ik hoor in gedachten nóg hoe ze rinkelden!
Maar ik word héél blij van boeken! Er zijn zoveel boeken die ik nog wil lezen!

Juud zei

geweledige foto's weer. nou als ik jou was zou ik gewoon ene hoop leuke kleurtjes wol of katoen vragen.Kan je lekker weer haken of breien. Dan kom je de winter wel door

Anoniem zei

Ik zou een dagje sauna wensen en/of zwemparadijs. Goed voor de spieren en de innerlijke mensch.

Bovendien hou ik nu gewoon het hele jaar mijn verlanglijstje bij, en als ik iets tegenkom waarvan ik denk: ja, zou ik graag hebben maar pfoe, niet alles kun je zomaar kopen: dan gaat t op dat lijstje.

Lies86 zei

Ik zou als ik jou was T-shirts vragen. Voor je ikmaakeenzitzakvanshirtsproject.

En je had toch pas geleden een waslijst van een oud beeldscherm en dat soort fratsen? Zou ik ook maar eens op je lijstje zetten!

Sjaantje zei

Wat een geweldige foto's!! Die telefoontjes wou ik zo graag hebben vroeger :-)
Ik weet zelf eigenlijk ook nooit iets te vragen voor mijn verjaardag. Een mooie cd misschien??

nicolette zei

Een Loesje scheurkalender!

All for the King zei

Een leuke kerst cd!
Of warme pantoffels voor die strenge winter die we krijgen dit jaar.

Gr. Tjitske

Fleur zei

Kopjes en bordjes en serviesjes van Oilily en/of pip. Dan kan ik blij mijn theetje drinken.

Anoniem zei

ik ben ook op 1111 jarig. Ik word dan 36. Ik heb op mijn lijst staan;workshop taarten bakken, zaadjes voor mijn moestuin, bloembollen, glitterschminck, kookboek voor muffins, nieuwe agenda, strippenkaart voor saxofoonlessen.
groetjes Liesbeth

Gerd@ zei

Nou dat boekje waar Petra het over had IK LIEF JE is ook eeerruuugggg leuk .... groetsssssss Gerd@

Saskia zei

ik verjaar 14 november ... 35 word ik al :o)
mijn verlanglijstje is heel simpel: ik zou graag wat budget hebben om stofjes en patroontjes om te naaien te kopen :o) ... sinds ik thuis-blijf-mama ben en we het dus met 1 loon moeten stellen kan ik niet meer zomaar kopen wat ik wil dus ...

Die foto's zijn trouwens zo zalig en zo herkenbaar!

Gerd@ zei

Hallo nog een keer .....
Het boekje heet .........
Ik lief jou .............
Ik lief je is fout ik was
gaan googlen maar kwam dus
nergens ... nog maar even
na gevraagd aan Petra .....

Gr. Gerd@

Petrouchka zei

een verwendagje, in de brede zin van het woord...(kan thuis of uit)
een picknick waarvoor jij niets hoeft te organiseren of koken
Een knutselfrutseldagje
knutselfrutselspulletjes of nog fijner een budget daarvoor zodat je zelf kunt gaan sjoppen ..
Een doosje tijd ...

merula zei

de foto's zijn geweldig!!!

Hanneke zei

@ Franca: Zo'n mevrouw "huur" ik sinds een tijdje zelf: GEWELDIG!

En v.w.b. het verlanglijstje: ik vind "Zelfgemaakt" en "Kringloop", in de breedste zin van het woord, het leukst - dingen waar aandacht aan is besteed - zo kreeg ik ooit geheel onverwachts van een vriendin een doos met kralen - en een plezier dat ik daarmee heb gehad! Verder een tweede / derdehands kookpitje voor op de camping, toen ik dat nog niet kon betalen - heb ik ook al 20 jaar plezier van!

(Maar als je op je verlanglijstje "aandacht" zet - ik weet niet hoe er dan gereageerd gaat worden?)

Karien zei

poehee, al sik wat wist zou ik het zelf vragen. Een poging:
-rugmassage
- dineetje

Mijn man nam me mee naar een keramiekbeurs en daar mocht ik wat uitzoeken! Dat was heel leuk, en hij had het bijna zelf bedacht, ok, ik had wat folders, hints en opmerkingen rondgestrooid,,,