Uitgelezen 2019

dinsdag 4 januari 2011

Quizje met prijsje!!!!

Geef de juiste antwoorden op de volgende vragen en maak kans op echt een heel leuk prijsje. De winnaar wordt volgende week, 16 januari, bekend gemaakt. Volgers hebben dubbele kansen. Reacties via mail ( purperpolletje@gmail.com ) of in de reactiebox.

En weet je wat nou zo leuk is? Fouten maken mag in deze quiz. Mits goed onderbouwd...

1.
Purperpolletje heeft een plan. Een Groot Plan. Om welk plan gaat het?
a. Ze heeft binnenkort een heuse Give-away (dus iets anders dan het bovengenoemde prijsje).
b. Ze gaat binnenkort een soort gratis blogveiling organiseren.
c. Ze gaat een parachutesprong maken.
d. Ze gaat emigreren naar een onbewoond eiland met zonder internet.

2.
Purperpolletje heeft nog een plan. Om welk plan gaat het?
a. Ze gaat een boek schrijven.
b. Ze gaat een cursus geven over jongens opvoeden.
c. Ze gaat een schilderij maken.
d. Ze gaat een cursus fietsen repareren volgen.

3.
Purperpolletje schrijft een modern sprookje. Hoe heet dat sprookje?
a. Het rode badeendje.
b. Het blauwe olifantje met de staartjes.
c. De prins op het purperen paard.
d. De caissière en de dame met de kromme bonuskaart.

4.
Purperpolletje heeft ... volgers.
a. Tussen de 85 en de 89
b. Tussen de 90 en de 92
c. Tussen de 92 en de 95
d. Meer dan 95.

5.
Purperpolletjes favoriete tv-programma is:
a. Sesamstraat. Ze is namelijk heimelijk verliefd op Frank Groothof, van wie ze IRL ooit een zoen heeft gehad.
b. Gooise vrouwen. Diep in haar hart wil ze ook een echte Gooise vrouw zijn. En blond. En slank. Precies zoals Linda de Mol eigenlijk.
c. Met het mes op tafel. Daar heeft ze vroeger zelfs zelf aan meegedaan. (En niets gewonnen.) Joost Prinsen is in het echt nog leuker...
d. Expeditie Robinson. Ze droomt van deelname, ze is zo reislustig en avontuurlijk ingesteld. En energiek!

6.
Als Purperpolletje een ander beroep zou kiezen, zou dat zijn:
a. receptioniste.
b. edelsmid.
c. dierenarts.
d. pianostemmer.

7.
Welke onderstaande activiteit vindt Purperpolletje het leukst om te doen?
a. naar de bibliotheek.
b. shoppen met een dikke portemonnee.
c. door de modder baggeren.
d. een dagje naar een welnesscentrum.

8.
Een belangrijke gebeurtenis in het jonge leventje van Purperpolletje was:
a. ze kreeg een konijntje.
b. ze lag gedurende lange tijd in het ziekenhuis.
c. ze mocht bruidsmeisje zijn bij de bruiloft van Grote Broer.
d. ze werd opgepakt door de politie.

10 opmerkingen:

YKO zei

moeilijk hoor??, ik ga nog even nadenken en diep achter mijn oren krabben.

Groetjes Ineke

Anoniem zei

1A
2A
3C
4A (nl 89 op moment van schrijven)
5C
6D
7C
8A
Groetjes, Ellen (volger zonder blog)

Sandra zei

Op alles Aaaaaaaaaaaa.

Groet, Sandra.

Mrs. T. zei

Purperpolletje heeft een plan. Een Groot Plan. Om welk plan gaat het?
b. Ze gaat binnenkort een soort gratis blogveiling organiseren.

2.
Purperpolletje heeft nog een plan. Om welk plan gaat het?
d. Ze gaat een cursus fietsen repareren volgen.

3.
Purperpolletje schrijft een modern sprookje. Hoe heet dat sprookje?
a. Het rode badeendje.

4.
Purperpolletje heeft ... volgers.
a. Tussen de 85 en de 89

5.
Purperpolletjes favoriete tv-programma is:
c. Met het mes op tafel. Daar heeft ze vroeger zelfs zelf aan meegedaan. (En niets gewonnen.) Joost Prinsen is in het echt nog leuker...

6.
Als Purperpolletje een ander beroep zou kiezen, zou dat zijn:
d. pianostemmer.

7.
Wat vind Purperpolletje van onderstaande activiteiten het leukst om te doen?
a. naar de bibliotheek.

8.
Een belangrijke gebeurtenis in het jonge leventje van Purperpolletje was:
c. ze mocht bruidsmeisje zijn bij de bruiloft van Grote Broer.

Anoniem zei

Meesterlijk!

YKO zei

Voordat ik ga slapen mijn antwoorden van de 1e ronde en daar blijf ik toch maar bij.

1A
2c
3c
4a = nog wel
5c
6b
7b
8a


Ook een volger zonder blog
Maar wel gek op jouw blogs
Welterusten en oant moarn
Groetjes Ineke

wilmi zei

ai ai ai.. je zet me weer aan het nadenken zeg..
nou, vooruit, ik doe een gooi..
1. je plan, dat moet c of d zijn..
2. plan 2, b. en als jij die cursus gaat geven, kom ik kijken ;)
3. het sprookje.. kan niet missen, dat wordt d. (kan ik alvast intekenen?)
4. euhm.. kan ik hiervandaan niet zien, gokje duss.. b?
5. ik twijfel tussen c en d
6. ik weet niet wat je huidige beroep is? Maar volgens mij houd jij de stemming er wel in, d dus
7. ik ken je nog niet zo lang. Ik zou voor b gaan. Hoewel, b lijkt me ook heel leuk. En daarna d!
8. Dat is vast en zeker c (ja, serieus nu he!? )

En?????
heb ik gewonnen??

Aritha Vermeulen zei

1 a dat hoopt iedereen natuurlijk.
2 c kan ze haar emoties in kwijt
3 d natuurlijk. Uitdaging!
4 a kan je aflezen; het worden er meer.
5 a kan ik me voorstellen
6 b waarom niet?
7 d dat gun ik je gewoon
8 c dit is de moeilijkste, het kan ook a zijn.

Zeeuwse Mama zei

O wat heb ik weer om je moeten lachen ;-))
Ik doe ook een gooi:
1. b, heb er geen idee bij, maar jij vult dat vast grandioos in
2. zou a of c kunnen zijn. ik hou het ff op a.
3. a, zonder twijfel
4. a
5. c, ik weet het zeker. Ik vind het een vreselijk programma, en Joost Prinsen vind ik nog enger met z'n kraakstem, maar ik zie het helemaal voor me dat jij daar een keer aan mee hebt gedaan ;-)
6. ik denk a, alhoewel ik me afvraag of dat niet te saai voor je zou zijn...
7. a denk ik. Volgens mij zou je d noohooit kiezen.
8. c (ik ben ook een keer bruidsmeisje geweest ;-))

Ik ben zooo benieuwd naar de goede antwoorden. Die worden toch wel gepubliceerd he ;-)

Mirjam zei

Op alles A zou kunnen, is ook wel zo makkelijk ;)))