Uitgelezen 2019

zaterdag 23 mei 2009

Rabarberbananenjam

Gisteren weer eens jam gemaakt. En lekker! Moet je ook proberen, lust iedereen... Behalve de Polletjes, maar da's normaal, dat zijn echt miesmuizers.
't Ziet er alleen niet uit. Vandaar die viooltjes, om het nog een beetje appetijtelijk te laten lijken.
Rabarberstelen in stukjes van 2 cm snijden en met klein beetje water in een paar minuutjes zacht koken. Dan met stukjes banaan en appel pureren (staafmixer). Verhouding rabarber:banaan:appel ongeveer 3:2:1.

Even wegen en ongeveer 2/5 van dat gewicht aan geleisuiker (light!) toevoegen. Even koken (minuutje) en in de pot(ten) doen.

Zo simpel kan het zijn. En lekker!

3 opmerkingen:

Neeltje zei

't Is maar goed dat je erbij zegt dat het jam is, op de foto, anders zou ik denken aan het prakkie kattenvoer...;o)
Dus je hebt lekker jam gemaakt, maar jullie lusten het niet zelf, begrijp ik dat goed?
Ik ben helemaal geen jam liefhebber, anders zou ik het een leuk recept hebben gevonden om zelf eens te proberen.
Doeg weer!

Zara zei

Ik vind rabarber zoooo ranzig. Van het woord alleen al, krijg ik oprispingen.
Verder 'n leuk recept, maar ik denk dat ik me er niet aan waag...

Purperpolletje zei

@de zusjes: het is echt niet ranzig. De Polletjes zijn onze zonen, wijzelf eten het lekker op, hoor! Ik ga toch geen jam maken die ik niet lust... Ben niet gek!