Uitgelezen 2019

maandag 4 mei 2009

We togen naar Teuge

Vandaag was het Puberpols grote dag. Lang heeft hij ernaar uitgekeken. Met zijn folderbaantje had hij al snel geld genoeg gespaard om een parachutesprong te kunnen financieren en vandaag togen we naar Teuge om hem de sprong te laten wagen. Geen greintje zenuwen te bekennen bij deze vastbesloten Pol.
Deze wens van hem kwam voor ons een beetje uit de lucht vallen. Geen van De Pollen had tot de dag van vandaag gevlogen en Grote Pol en ik hebben daar ook helemaal geen behoefte aan. Puberpol wel. Die gaat zijn hele leventje al steeds helemaal voor zijn interesses. Een aantal obsessies:

Nul jaar: z.s.m. kunnen zitten, kruipen, lopen, praten, zo min mogelijk slapen.
Twee jaar: treinen (types, onderdelen (tot in de details)).
Vier jaar: molens (idem).
Zeven jaar: ridders, kastelen (idem).
Tien jaar: archeologie.
Elf jaar: Japan (behalve dan het voedsel dat erbij hoort).
Twaalf jaar: roofvogels.
Veertien jaar: het leger en alles daaromheen. Dus ook parachutespringen.
Zestien jaar: ???? (Ik weet wat je denkt, maar ik denk het niet...)

Puberpol werd als demonstratiemodel gebruikt bij de instructie vooraf:










Na héél lang wachten mocht Puberpol het vliegtuig in. Hier zie je hem met zijn instructeur, met wie hij de tandemsprong maakte.


En een stukje film.
Na een tijdje vliegen om 9000 voet hoogte te bereiken sprongen ze. Puberpol hing tot zijn grote opluchting onder een witte parachute (en niet die ene roze). Ze sprongen als laatste van de zes stellen en bleven ook veel langer in de lucht dan de anderen, vanwege het geringe gewicht van Puberpol. Eerst 35 (!) seconden vrije val, daarna eindeloos zweven op de wind...

Heel in de verte, voor die boerderij, een piepklein geel stipje, dat is hem.









En helemaal happy is ie! Hij vergeet het zijn leven niet meer. Grote Pol en ik zijn ook happy, blij dat Puberpol zo blij is! En ook dat ie veilig geland is. Maar daar was ik dáár geen moment bang meer voor!
Puberpol heet vanaf nu Parapol! (die foto bij dat busje, daar moet je eigenlijk even op klikken voor een vergroting, da's een mooi moment...)

11 opmerkingen:

Willy zei

Elias alias Parapol,

Wat ontzettend gaaf!!!!! Ik doe het je absoluut niet na; wat ongelooflijk leuk om de foto's en filmpjes te zien die je vader en moeder hebben gemaakt. Kippenvel ... Enne ... volgt er een tweede sprong? Oeps, al typende vertel ik mijn man over je sprong en hij wil absoluut ne het filmpje zien!

jacq zei

Wauw, echt stoer!
Weet hij eigenlijk al wat hij later wil worden?

Mirjam zei

Cool!!!!

En hóe blij kan je kijken :o))))

Anoniem zei

Woehaaaa, wat stoer!!! Ik ben zelf net terug uit Amerika waar ik in een soortgelijk vliegtuigje over de Grand Canyon gevlogen ben. Daarin zat ik al met zweethandjes, laat staan dat ik eruit had moeten springen. :-o

Ik weet dat het vreselijk stom is om te zeggen, maar... wat wordt Elias groot! Ik herken 'm nauwelijks meer. En wat heeft-ie prachtige bruine ogen.

Groetjes,
Jacqueline

Franca zei

Wauw!
Wat een moed!

elais zei

het was kickuh
Echo Lina India Alpha Sierra

Lydia zei

nice!!
is voor mij ook al een droom ( sinds ik kan lopen)
Helaas zit een krantenwijkje er bij mij niet in.

Maar elias, te gek :)
Stoer, man

atelierlemlem zei

Heerlijk, zo'n zoon die er zich met hart en ziel instort! En wat een vreugde op zijn koppie! Je bent een gelukkige moeder met zo'n toegewijde zoon!

Jente zei

Stoer hoor om zo'n sprong te wagen! En ik kan me voorstellen dat je dan zelf ook helemaal blij bent: dat hij er zo gelukkig mee is, dat je een zoon hebt die zo voor de dingen gaat (en stiekem dat 'ie veilig is geland...:-)
groetjes Jente

ELIAS zei

IK BEN IN HET OPENBAAR GELAND!
EN IK LEES ALLES WAT JULLIE OVER MIJ RODDELEN!
Echo Lina India Alpha Sierra

Anoniem zei

Even was Elias letterlijk en figuurlijk in de wolken geweldig!
ik ben echt trots op hem.
Geef hem maar een knuffel namens
Maomi.