Uitgelezen 2019

maandag 15 november 2010

Herkent u deze melodie?


Om de Polletjes acuut compleet over de rooie te krijgen, hoef ik maar één ding te doen. Dit melodietje spelen. Wat hebben ze daar een bloedhekel aan, terwijl ik het zo'n mooi dromerig wijsje vind, dat zo lekker wegspeelt. De Polletjes reageren er alleen zo verschrikkelijk heftig op. Als stieren op rode lappen, als Sylvester op Tweety, als Saul in zijn slechtste dagen op David. Alsof ze een driedubbele hyperactiviteitsstoornis met onbedwingbare moordneigingen hebben.  En die moordneigingen richten zich op mijn persoon.
Ook dat nog.

Maar, is de vraag aan u, is er ook iets waar u extreem op reageert?
En herkent u deze melodie?
Weet u dan ook hoe het komt dat de Polletjes er zo allergisch op reageren? (ik wel ;))

17 opmerkingen:

Wiek zei

Verdorie, ik ken het, herken het, kan het meeneurieën, vooruit zingen zelfs... maar weet niet waar het van is...
Wanneer is de ontknoping?

YKO zei

Ik ben helaas ook niet zo creatief om hier een goed antwoord op tegeven.

Vind het een mooi melodietje maar verder kom ik niet.

Succes met alles want dat heb je wel nodig nadat ik je blog heb gelezen.

Liefs Ineke

Fokelien zei

sluit ik me bij aan! Ik herken het ook ergens van... puntje van mijn tong enzo... Ik vind het mooi, harp!
Zit het in zo'n muziekdoosje?
Ik weet het niet... Kwel ons niet langer, en speel het nog eens, maar dan met zang erbij als dat erbij hoort? (en stuur de Pollen maar even voor een ommetje)

Fokelien zei

en er is maar 1 muziekband waar ik echt diepchagrijnig en depri van wordt: Depeche Mode. Verder ben ik een heel blijmoedig en openminded persoon, maar die muziek en teksten KAN IK ECHT NIET HOREN! HOOR JE ME!!!!!????
o sorry, ik liet me even gaan... ;-)

Saralien zei

De vogeltjesdans, daar word ik echt gek van. Of de pingpong-song (hele ouwe techno disco die manlief nog steeds leuk vindt)

Anoniem zei

Heerlijk, kun je niet nog even
doorgaan? Kan er niet opkomen maar
"diep "weg herken ik het wel.
Wat is harpmuziek toch heerlijk,
het harmoniseert mij altijd.

Mrs. T. zei

Alweer een experiment (wanneer komt de uitslag trouwens van dat andere experiment). Ik herken de melodie, maar heb geen idee hoe het heet en dus ook geen idee waarom de polletjes er zo op reageren.
Vind het wel heel mooi!

Wiek zei

Ik weet het... ik ben er achter... de hele avond hoofdbrekens, maar ik herken het hier van http://www.youtube.com/watch?v=Ta1mzaqOp4Q
Dat was even zoeken zonder naam.... Maar via youtube harp disney en dan nog eens graven in mijn geheugen kwam ik hier http://www.youtube.com/watch?v=Ta1mzaqOp4Q dus uit.
Is dit ook waar jij op doelt?

Mirjam zei

Junglebook! (zonder het youtube filmpje bekeken te hebben)
De combi muziek/Disney deed het hem. Daarvoor lag het ook op het puntje van m'n tong, maar kon er niet op komen, grappig.

Waarom ze er last van hebben....geen idee!

Mirjam zei

Mijn jongens (die slapen nu nog, maar ik zal het ze laten horen) zouden het waarschijnlijk meteen herkennen ;)). En het leuk vinden! :))

Aritha Vermeulen zei

Ik zou er op in slaap vallen.

Anoniem zei

ja jungleboek,het meisje zingt het als ze water haalt bij de bron aan het eind.

sillie zei

bij ons thuis?van jungle boek ik wete het zeker dat meisje zingt het aan het einde van de film :-)
ik vinnum wel mee vallen :-)

Unknown zei

Geen idee waar het vandaan komt, maar ik vind het geweldig, die harpmuziek van jou! Wauw!

Juud zei

oh leuk speel jij daar op de harp??ik kende t wijsje niet..kijk zelden disneyfilms dus...maar harpmuziek vind ik erg mooi!

Bree zei

ja die herkende ik meteen!
en ward vind dat meisje juist prachtig!
heeft net zulke mooie donkere ogen als zn liefje...

Redeker zei

het jungelmeisje is zo mooi en lief!!! geen wonder dat mowgli smelt!!