Uitgelezen 2019

donderdag 24 december 2009

Wat doe je als je niets te doen hebt

Parapol is dwars. Zo'n kerstvakantie duurt lang als je niets te doen hebt. Want Parapol had bedacht de hele vakantie te gaan crossen op z'n nieuwe fietsie en dat gaat niet in de sneeuw. Dus heeft ie niets te doen. Helemaal niets. En die glimp van volwassenheid van een paar dagen geleden, die is zowat uitgedoofd. Is bijna niets meer van te zien.
Wat doet Parapol dan zoal als hij niets te doen heeft?
- zeuren om pizza.
- languit liggen voor de kachel, op de bank, op een stoel.
- tegen de kachel hangen.
- op de bank hangen en naar buiten staren en om de minuut diep zuchten.
- zeggen dat hij ziek is.
- mekkeren als hij iets moet doen.
- twee minuten op z'n keyboard spelen.
- alles wat ie ook nog zou kunnen/moeten doen en zelfs ook leuk vindt om te doen eindeloos uitstellen.
- overal commentaar bij leveren.
- Kunstpol uitdagen.
- Kunstpol plagen.
- zeggen dat hij hoopt dat er een brandende ufo langskomt die alle sneeuw in een nanoseconde kan laten smelten.

En dat laatste vind ik wel weer een creatieve gedachte.

Ach, ik hou zo van Parapol.

10 opmerkingen:

Zeeuwse Mama zei

Och heden, arme parapol, ja valt dat even tegen. Die kinderachtige sneeuw ook. Verknalt zomaar je hele vakantie.
Had ie als enige tijdsbesteding in z'n vakantie fiets-crossen dan?
Ik zou die gelegenheid aangrijpen om eens lekker een paar potjes monopoly achter elkaar te doen samen. O nee. Ik hou niet van monopoly. Kolonisten!! Jaaa, dat zou ik doen, doe ik zooo graag maar mijn kiddies zijn nog te klein... mag ik parapol een middagje lenen...??

-Of vindt ie kolonisten niet leuk, nee zeker? ;-)))

Purperpolletje zei

Parapol háát spelletjes...

clair1991 zei

leuk hè .. vakantie...misschien een idee om hem met een foto toestel er op ut te sturen en alle letters van het alfabet te fotograferen... a+ aardappel bijvoorbeeld, b= binnenband... enzovoort.. je kunt dit naar eigen inzicht uitbreiden...
en anders... ach... het is zo 4 januari:0

grts

Sandra zei

Ocharme...

Misschien hem iets heel ongewoons laten doen. Iets dat je normaal nooit van hem vraagt?! Bv. Eens een keertje de vloer dweilen of boodschapjes doen of de CD's op kleur sorteren, ...

Zeeuwse Mama zei

*leest grinnikend je reactie* ik had al zo'n donkerbruin vermoeden ;-)

Anoniem zei

Ik ben het eens met plukdedagsandra,daar dacht ik ook al aan. zou het niet fijn zijn als je hem het eten laat koken b.v. pizza maken, zelf laten kiezen
hoe. en wat.
Makkelijk voor jou, jij verveelt je nooit, toch? nou dan.
Ach, deze dag is al weer bijna om.
groeten aan parapol!
Maomi.

Anoniem zei

Heeft hij behalve creatieve gedachten ook sturende gedachten. Dan die laatste gedachte graag, erg sturend! Eigenbelang hoor, dan kunnen we misschien gewoon terugrijden naar ons huisje komend weekend i.p.v. glibberen en glijden. Ze voorspellen hier sneeuw, veel sneeuw, nog veel meer sneeuw. Ik denk voorlopig maar even nergens aan. Enne ... herkenbaar hoor. We hebben hier een 'double trouble' dat ook vermaakt wenst te worden. Zorda we dat niet doen -en dat doen we bewust heel vaak niet- is het hek van de dam!

Roelien zei

Ah ik vind het idee van Clair geweldig!
Verder herken ik wel wat je schrijft, telt er soms ook een beetje vermoeidheid mee, waardoor hij wat hangerig lijkt?

Fijne kersttijd en hartelijke groet Roelien

Doortje zei

Hihi, hoe herkenbaar! Ideetjes aandragen is echt volkomen zinloos, hoor! Ik heb ook zo'n structuur missend kind in huis. Schrijft gelukkig leuke blogjes (mirjamdeckers.nl) zodat ik ook haar andere kant zie!

Repel zei

Hahahaha! Ik heb hartelijk om dit logje moeten lachen: gelukkig hebben die van mij die leeftijd nog niet....maar die zal heus nog wel komen!