Uitgelezen 2019

woensdag 27 maart 2013

Dat had ík nou nooit! Deel 3 en slot (8 t/m 10)

8. een donkerblauwe Zeemansweater met leuke sportende poppetjes erop afgebeeld. De halve klas liep ermee, ik woonde in een Zeeman- en Scholtenwijk, maar ik kreeg er geen. Ik dacht toen dat wij daar geen geld voor hadden, maar het tegendeel was waar, denk ik. Ik heb mijn klasgenootjes nooit als arm gezien, want zij hadden dus wel barbies, konijnen en Zeemankleren. Maar ik had dan weer een harp (ik wilde natuurlijk eigenlijk óók een dwarsfluit, zul je net zien. Het is ook nooit goed bij de Purperpol...)
Ik droeg trouwens meestal heel leuke krijgertjes of door mijn moeder in elkaar geflanste kleren. En dat vond ik tot een bepaalde leeftijd helemaal niet erg. Sterker nog: ik was er trots op!





9. een schommel met lichtgroene palen en een plastic oranje zitje. Wij hadden een zelfgemaakte, dat telde niet echt.

En wie ziet de oplettende lezer daar op de achtergrond toekijken?

10. een zusje.

4 opmerkingen:

merula zei

die witte mouwtjes van je feestjurk zijn leuheuk!

Unknown zei

Ja ik zie je 'nep'zusje in haar buggy toekijken hoe haar grote zus schommelt!!!

Gwennie zei

een zusje?? Wahahahaha

wilmi zei

Wil je zeggen dat jij wel zo'n make-up poppenhoofd had dan??
Ik bedoel, daar heb ik heel mijn jeugd naar verlangd, en pluk ik nu nog de wrange vruchten van. Ik kan me dus echt niet opmaken he...
Zussen heb ik wel trouwens.
Maar daar mocht ik niet op oefenen...