Uitgelezen 2019

zondag 24 maart 2013

Dat had ík nou nooit! Deel 2 (4 t/m 7)


Sorry mensen, de opmaak is verschrikkelijk. Ik had weer eens ruzie met blogspot.









  • 4. een barbie. Ik had Heleentje. Een échte pop, maar dat telde niet. Ook al waren Heleentje en ik onafscheidelijk, ik sleepte haar aan haar haren overal mee naartoe. Ze mocht zelfs mee naar het Flevofestival, toen ik zestien was, maar dat was meer een statement of zo. Achteraf ben ik blij dat ik nooit een barbie kreeg. Rare plastic dingen zijn het. 
  • 5. een skippybal. Had ik ook nooit. En dat gehops leek me toch zo heerlijk. Ik wist ook wel dat die dingen altijd leeg of lek in een schuurtje belandden, maar die van mij niet, daar zou ik dag en nacht op blijven springen. 
  • 6. een konijn (zo'n zachte, liefst wit met rode oogjes), of een poes. Wij hadden een kanarie, Muitertje, maar voor z'n veertjes bleek ik allergisch, dus die moest weg.
  • 7. een verstopte wc-rol in een gehaakt gevalletje op de hoedenplank en stickers van de Julianatoren/Efteling/Beekse Bergen op de bumper. Van de auto. Ik kon daar altijd verlekkerd naar kijken. M'n tante had zo'n vermomde wc-rol en onze buren hadden dat soort stickers.
    Dat ik nooit naar zo'n pretpark ging, daar zat ik niet zo mee, het ging om de stickers.Trouwens... Welke auto? Die hadden we ook al niet. Wel fietsen. En een tijdje een motor.
    Dit is een héél oude dia. Van links naar rechts: m'n broer, m'n moeder, m'n tante Gerda en ik.

14 opmerkingen:

Cisca, Servie zei

o, een ik had geen lavet, moest iedere zaterdag nar het badhuis.Zomer's vond ik het fijn, maar 's winters had ik meteen van die schrale knieholte's omdat ik klammig in de kou weer naar huis moest lopen

Bibje zei

die barbie kreeg ik later wel gelukkig, maar ja liever nog had ik de Cindy, die was ballerina en de Fleur, want die was zo sportief.......nooit gehad dus :(

dat verborgen wcrolletje ken ik niet(?) en die stikkers...nee die hebben we nu zelfs nog steeds niet. Maar goed ,uren wachten in de rij om ergens in te kunnen is ook niet echt ons ding.

Jet zei

Oh ja, die gele telefoons had ik ook! Trouwens, nog even over je klompen van gisteren: ik had ook steunzolen vroeger en mocht van m'n moeder geen klompen want 'die zijn niet goed voor je voeten, kind!' Totdat de steunzolendokter m'n moeder adviseerde om klompjes voor me te kopen omdat 'die zo goed voor de voeten waren'. Diezelfde middag had ik klompjes. Gele met een rode bies erover. En dat het gruwelijk zeer deed op dat hout als ik eens zwikte, heb ik maar nooit verteld...

Ada zei

Ja, wij hadden ook een lavet!

Karien zei

ja leuk, wij hadden ook een lavet. En toen ik een jaar of wat geleden naar een museum in Hoorn ging (Playmobil-tentoonstelling), bleken ze daar allemaal spullen uit die tijd tentoon te stellen! Zou echt wat voor jou zijn, allemaal dingen die jullie niet hadden (of juist wel)!

Karien zei

heb het even voor je nagekeken: Museum van de twintigste eeuw - museumhoorn.nl, en binnenkort starten ze met een expositie van de gouden boekjes

merula zei

o we want more we want more! Ik smul ervan :)

Greet zei

1. Schattig behangetje op foto 7.
2. Ik had ook niets van dat alles, zelfs geen lavet, wij moesten in de teil. Eén pop maar daar speelde ik niet veel mee. Barbie en Skippybal kwamen later toen ik al ouder was.
3. Wekelijks wandelden we langs de Julianatoren, maar ben er toentertijd nooit in geweest. Mocht alleen maar kijken naar die kinderen die zich vermaakten.
4. Schattige foto's. Soms vraag ik me af wie nou Heleentje en wie nou Lydia is. Foto's van kleine Greetje had ik ook al niet.
5. Een trauma hiervan opgelopen heb ik ook niet.

Anoniem zei

Здраствуйте!Сделать рекламу своего бизнеса! Тогда читайте новость - Сумы Бесплатная доска объявлений - доска bazar.sumy.ua , Бесплатная доска объявлений SumyUA - Добавить объявление Бесплатная доска г.Сумы , Бесплатная доска объявлений SumyUA - доска bazar.sumy.ua и доска bazar.sumy.ua - Сумы доска объявлений или объявления Сумы - объявления bazar.sumy.ua ... Успехов Вам!

Aikries zei

Ik sluit me volledig bij anoniem aan
:-O

Anoniem zei

heerlijk om te lezen! en zo herkenbaar.
jojo

Anoniem zei

Jet en anderen,

Vreselijk die steunzolen hé. Ik had dus net z'n moeder als jou. Steunzolen dragen, Piedro/Renata of Bunnies kinderschoenen met los en uitneembaar voetbed, 2x per jaar naar de "steunzolendokter" e.d. was allemaal heel belangrijk!
Klompen, collegeschoenen e.d. kwamen er dus hier ook niet in.
Jij zeker ook die metalen/stalen steunzolen welke d.m.v. gipsafdrukken werden aangemeten.

Groetjes,
Suzanne.

Greet zei

Volgens Google Vertalen schreef Anoniem:
Hallo! Promoot uw bedrijf! Lees dan het nieuws - Sumy Gratis advertenties - post bazar.sumy.ua, Gratis advertenties SumyUA - Nieuwe advertentie Vrijboord Sumy, Gratis advertenties SumyUA - bazar.sumy.ua raad van bestuur en de raad van bestuur bazar.sumy.ua - Sumi boord advertenties of advertenties Sumy - Ad bazar.sumy.ua ... Veel geluk voor jou!

Vera zei

Oooh je pop mee naar het flevofestival, hoe cool is dat.
Daar mocht je dan weer wel heen, ik ook overigens, superleuk!

groetjes

vera