Uitgelezen 2019

maandag 18 maart 2013

Cadeaudeltjes

Zestien mensen lezen dit bericht met nog meer interesse dan anders. Die zestien lieve mensen maken namelijk kans op het winnen van het weggeefwedstrijdgedoetje. Wat er te winnen is, weten ze niet en ik evenmin. Nou ja. Ik heb wel een idee of wat, maar het is bij mij weer zo heel afhankelijk van de winnaar. Want ik ben nogal van het persoonlijke. Van het precies op maat, naar behoefte, interesse, stijl, kleur enzo. Ik ben er zo een die echt urenlang tevergeefs loopt te zoeken naar een origineel cadeautje voor iemand die ook blij is met een fles douchegel. En die koop ik dan ten einde raad ook maar. Dus de winnaar is gewaarschuwd: het kan maar zo zijn dat u een ordinair stukkie bloemenzeep of een stel nieuwe zakdoeken krijgt toegestuurd. Weet dan dat ik werkelijk uren heb lopen zoeken naar het leukste cadeaudeltje dat precies bij u past. En och, wie weet, raak ik nog wel helemaal leuk geïnspireerd en knutsel ik wat purperpollerigs in elkaar.

Straks leest u wie hier mijn weggeefwedstrijddingetje gaat winnen, maar eerst wil ik uw aandacht vestigen op een niet nader te noemen lief mens. Zaterdag werd ze 75 jaar. Als je 75 jaar getrouwd bent, vier je je albasten huwelijk. Albast is een prachtig materiaal. Wordt gebruikt om bijvoorbeeld parfumkruikjes mee te maken, of om te bewerken tot kunstvoorwerp. Je kunt er goed in snijden.
In deze vrouw mag je niet snijden, dat is al een kunstvoorwerp op zich. Mooi van binnen en van buiten.

Toen ik deze vrouw belde om haar te feliciteren en vroeg wat ze van haar man had gekregen, volgde een zielig verhaal: ze wist echtecht niets te vragen, maar wilde wel graag een grote bos bloemen van hem krijgen. Die zouden ze samen gaan uitzoeken, maar de man had die dag andere dingen te doen - 't is een druk baasje. Dus is ze zelf bloemen gaan kopen en kwam met een in mijn oren miezerig bosje bloemen thuis. 'Maar misschien krijg ik nog wel meer bloemen, die zet ik er dan wel bij in de vaas.'

Nou.... NOU..... NOU!!!! Dat vindt u toch ook sneu? En zielig en zo? U zit nu toch ook met een zakdoekje in uw handen te snokken om dit leed?
Ik kan u verzekeren dat ik binnenkort de winkels af ga lopen om een prachtig bijpassend origineel liefdevol cadeaudeltje voor deze vrouw te kopen. Geen douchespulletje of zakdoeken in elk geval.
Ik verzeker u overigens ook dat haar man heel veel van haar houdt, hoor. Dat u nu geen boze reacties gaat achterlaten hier, dat zou niet fijn zijn. En ook helemaal niet nodig ook. U mag natuurlijk wel uw felicitaties achterlaten hier bij de reacties, ik zal ze overbrengen aan haar.

O, en dan nu die prijswinnares. Wie deden er mee?



En ik gun het ze allemaal... De notaris heeft getrokken en tadaaa: 



Grace heeft gewonnen! Grace, mail je me even je adres (purperpolletje@gmail.com)? Dan kom ik het weggeefwedstrijdgedoetje persoonlijk in je brievenbus gooien.

7 opmerkingen:

Mrs. T. zei

Gossie, da's best een sneu verhaal hoor van dat bosje bloemen. En wat is deze mevrouw van jou eigenlijk?
Grace: van harte met je prijs!

Greet zei

- een niet nader te noemen lief mens
Ik werd geen 75.

Gefeliciteerd, Grace.

Purperpolletje zei

@Greet: jij bent een heel lief mens, maar niet dat ene niet nader te noemen mens, toch? Of heb ik nou weer iets gemist?

Greet zei

@ Purpolletje: was een grapje. Breng mijn hartelijk felicitaties aan dat ene speciale lieve mens.

Grace zei

Leuk,leuk, leuk, ik heb eens een keer gewonnen!!!!
Ik heb al zin in douche creme of zakdoeken, ben ook net verkouden, dus ze komen wel goed van pas...:)
Ik mail je morgen, purperpol. Bedankt!!

Groetjes,
Grace

eccentriclady zei

Gefeliciteerd Grace!
En natuurlijk felicitaties voor die lieve mevrouw. Ik hoop dat ze heel veel mooie, persoonlijke cadeautjes gaat krijgen.

clair1991 zei

ach... wat zielig.. maar ook wel weer herkenbaar. Op de een of andere manier denken mannen niet vaak aan bloemen meer als ze ouder worden. Ik zie het hier in de omgeving steeds meer:)...

Grace van harte met je prijs