Uitgelezen 2019

vrijdag 22 maart 2013

Dat had ík nou nooit - deel 1 (1 t/m 3)


  1. dat je terugkwam van een schoolreisje in zo'n grote bus en je met de hele klas onder de stoelen ging zitten. Daar deed mijn school niet aan. Die spanning heb ik dus nooit mogen meemaken. Ik ervaar het als een groot gemis.
  2. dat je met je ouders op vakantie naar de camping ging. Geen idee wat dat eigenlijk was. Een kemping. En waar dat dan was, daar had ik ook geen idee van. En wat je op zo'n kemping deed? Wist ik ook niet. Iets met een tent of een kerreven. Barbecueën bestond in elk geval nog niet. Wij gingen naar heel moeilijk aan derden uit te leggen vakantiedingen. Op de fiets. Maar waarschijnlijk had ik het daar vijf keer beter naar mijn zin dan ik het op een kemping had gehad.
  3. dat het hele vrouwelijke deel van de klas op witte Zweedse klompen liep, maar jij niet. Want ik moest Piedro's. Met steunzolen.




17 opmerkingen:

Stins zei

Maar die klompen lopen natuurlijk voor geen meter...
Die zijn handig voor op de camping om naar de wc te hobbelen.... En je enkels te verzwikken enzo.

Roos zei

Wij gingen ook nooit naar een camping, sterker nog: wij gingen helemaal nooit op vakantie. Dat is ook erg moeilijk aan mensen uit te leggen...

merula zei

o maar de foto's zijn wel geweldig!

Bibje zei

ik ben welgeteld 1 keer geweest met mijn ouders, verder reden we rondjes met de auto en picknikten we in verschillende bossen....ook leuk hoor, alleen niet zo makkelijk uit te leggen.
"huh ga jij niet op vaakansie??????"...."neuuhhhhh" dus( ik heb alleen niet van die leuke foto's, kostelijk!;)

Mrs. T. zei

Ik loop heerlijk op Zweedse klompen.

wilmi zei

Ik had ook sandalen, twee vlechten met pijpekrullen en geen vakantie, want we hadden geen auto.
Ik ga het echt geloven, van dat tweelinggedoe..

Greet zei

Ga je appeltaart bakken met die appels uit de kopfoto?
Mooie nieuwe foto, evenals die oude foto's. Leuk.

Jolanda zei

Buitenland? Waar is dat? Daar ben ik nou nog nooit geweest....
Wij gingen ook nooit op vakantie, eerst had mijn vader een akkerbouwbedrijf en later was-ie verknocht aan zijn tuin. Ach en ik weet niet wat ik gemist heb dus mis ik nu ook geen vakanties. Want nu gaan wij ook nooit weg. Beetje lastig nl: als je weggaat mag je dubbel betalen, ook voor de vervanging want de zorg voor de dieren gaat altijd door.
Wie zal het zeggen, misschien als we een keer de boel kunnen overlaten voor een paar dagen aan de kinderen? Of anders als we oude besjes zijn geworden.... maar grote kans dat we dan ook liever thuis blijven.

Inge zei

Mooi, de nieuwe 'look' van je blog.
Wij gingen 1 keer per jaar op vakantie, twee weken in een huisje in Zeeland. Meer vakantiedagen had mijn vader niet. Kamperen? Nee. Dat hebben wij wel met onze jongens gedaan, héél vaak. Zweedse klompen had ik niet, en dat van dat verstoppen in de bus kan ik me niet meer voor de geest halen: is dus of niet gebeurd of was onbelangrijk in mijn ogen.

Gwennie zei

Ach, ik heb spontaan medelijden met je! En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had ook van die klompjes... *sorry*

Anoniem zei

Ook ik had piedro's ,ter compensatie mocht ik dan in de zomer af en toe op zweedse klompjes lopen. Heppiedepeppie was ik!

Kamperen nooit gedaan met mijn ouders, later ooit eens met anderen, maar t heeft me nooit erg geboeid. Wel ging ik met mn ouders op vakantie...maar omdat ik oude ouders had, gingen we in mijn lagere schooltijd altijd in hotels logeren. Is ook lastig uit te leggen.

Maar dat onder de banken in de schoolreisjesbus deden we ook. 1x zijn we met zn allen voor de laatste bocht uitgestapt en reed de buschauffeur dus met n lege bus terug naar school.
Dat was t leukste terug-komen van een schoolreisje ;-)

Jeanette

Fotootje vandaag zei

Wat een mooie nieuwe header heb je gemaakt.

Anoniem zei

Ohhhh Piedros. Die moest ik ook. En toen we naar Zwitserland gingen verhuizen liep ik met die Piedros en iedereen fluisterde: "Kijk eens ..die schOEnen". Want iedereen ( ja echt!) droeg Adidas Rome. En ik droeg bruine Piedros met stomme riempjes. Onder een busstoek had ik nooit plaats dus ging ik maar tussen de stoeken hurken. Ging ook. Wel leuk hoor en die ouders die deden alsof ze verrast waren. Pfff.

Anoniem zei

Mijn moeder heeft mijn klompen ( bruin met koperen nagels) weggegooid ! Ik was ze ineens kwijt. Teveel herrie denk ik. Maar ik ben nog boos.
En wij hadden een landkaart met een cirkel erop. Mochten wij kinderen uitzoeken waar we heen gingen op vakantie. De rand van de cirkel was het maximaal haalbare voor mijn moeder want ze wilde in 1 dag terug kunnen zijn. Denemarken en Bretagne lagen in de cirkel dus wij zijn behoorlijk verwend. Met de tent !
Astrid.

Anoniem zei

Vreselijk die steunzolen hé. Ik had dus net z'n moeder die het dragen van steunzolen, Piedro/Renata en Bunnies kinderschoenen met los en uitneembaar voetbed, 2x per jaar naar de "steunzolendokter" e.d. allemaal heel belangrijk vond!
Klompen, collegeschoenen e.d. kwamen er dus hier ook niet in.
Kreeg toen van zulke metalen/stalen steunzolen welke d.m.v. gipsafdrukken werden aangemeten.

Groetjes,
Suzanne.

Anoniem zei

stoelen. busstoelen. dus.

Anoniem zei

**Vreselijk die steunzolen hé. Ik had dus net z'n moeder die het dragen van steunzolen, Piedro/Renata en Bunnies kinderschoenen met los en uitneembaar voetbed, 2x per jaar naar de "steunzolendokter" e.d. allemaal heel belangrijk vond!
Klompen, collegeschoenen e.d. kwamen er dus hier ook niet in.
Kreeg toen van zulke metalen/stalen steunzolen welke d.m.v. gipsafdrukken werden aangemeten.**


Niemand meer steunzolen gehad?
Waren toen toch heel "modern". Velen hadden ze toen toch, vanwegen vermeende platvoeten geconstateerd door schoolarts en orthopeed.

Groetjes,
Suzanne.