Uitgelezen 2019

maandag 22 augustus 2011

Beoordeeld

Over twee nachtjes is het zover. Dan word ik beoordeeld door een verzekeringsarts van het UWV. 'Gekeurd' mag ik niet zeggen. Vlees keur je, mensen niet. Alsof 'beoordeeld worden' wél fijn klinkt.

Een uurtje duurt het. Een leven lang duurt het.

Als ik een slechte dag heb, is dat dan in mijn voor- of nadeel?
Het kan alle kanten op, al denk ik nooit dat ik volledig word goedgekeurd.
Goedgekeurd,
afgekeurd,
afgedraaid,
doorgedraaid,
doorgeslagen,
lamgeslagen
lamgelegd,
opgelegd,
opgeruimd,
afgeruimd
afgeserveerd.

Knéttergek word ik soms van mezelf.
Maar meestal ben ik wel rustig, hoor. Ik weet me in goede handen.

Spannend is het wel. Maar dat had u al begrepen.

10 opmerkingen:

Trudy zei

Oh, lastig voor jou zeg! Ik ga in ieder geval voor je duimen hoor! Sterkte ermee!!

DharSon zei

Ik ga ook voor je duimen.

Anoniem zei

Fijn dat jij je in goede handen weet, toch?
Maomi

Saralien zei

En heb je zelf ook nog inspraak? Wat zou je willen dat de uitslag wordt?

Fleur zei

Ja, dat vroeg ik me net als mammalien ook af, wat zou je zelf graag willen? Met hoe je je nu fysiek voelt dan he! Niet zoals dat ruim 3 jaar terug was, maar nu.
En voor de rest kan ik niks anders dan je sterkte toe bidden.

It's me zei

Wel heel spannend.....dat begrijp ik....we wachten op de uitslag.......je bent nu voor zoveel % afgekeurd denk ik???...liefs van mij...xxx....enne sterkte je kan het !!

Mrs. T. zei

Lijkt me heftig. Wat hoop en verwacht je?

marion zei

afschuwelijk dat soort momenten.......ik duim voor je.....

HOEPZIKA ! zei

Ik zal aan je denken!

baasbraal zei

Afgeserveerd!!?! Wat een rotwoord zeg! Misschien word je door de maatschappij afgeserveerd, maar voor je gezin, voor je familie en voor ons die je blogjes lezen, heb je helemaal niet afgedaan (zelfs al speel je geen Farmville meer)