Uitgelezen 2019

maandag 27 februari 2012

Worstwarmhouddingen



























Dit is Blue. Een vlinderhondje. En weet u wat Blue draagt? Een truitje dat ik heb gebreid! Jawel, jawel. Ik ben een veelzijdig typetje. Dat truitje kán natuurlijk ook dienen als worstwarmhoudding, vandaar die domme titel hierboven.
Blue heeft zo'n jasje wel nodig, want waar hij woont is het koud en liggen er telkens weer bergen sneeuw. Daarom kijkt hij ook zo zielig. Gelukkig wordt het ook daar weer gauw lente en kan hij zijn pootjes strekken in de liefelijke, groene, zachte bergweitjes.

In dit huishouden, waarin honden streng verboden zijn, heb ik het gepresteerd voor dit-hondje-op-afstand zoiets te fabrieken! Grote Pol is er niet blij mee, maar hij moet niet zeuren, want ik ben al bijna klaar met zijn derde sok.
Mocht uw hondje ook zo'n leuk hondenjasje willen: bestel maar! Voor vijf euro (excl. verzendkosten) maak ik er één op maat. Ik kan toch niet eeuwig sokken blijven breien...

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Blue is er heel blij mee. En zijn baasje(s) ook! Ik kreeg dus een aanvraag van de plaatselijke dwerghondenwinkel ..... of je af en toe iets zou willen bijverdienen...

Gwennie zei

Geweldig!! Jongste kon niet meer stoppen met de 'Ach's' de 'Ooohh's' en wat nog meer... Het is dat onze Teun en Skippy de boel zullen slopen vermoed ik, anders had ik er beslist twee besteld!!!

Ada zei

Ha, dat is nou leuk! Ik pas op honden, in allerlei soorten en maten. Maar het is hier niet zo koud als waar Blue woont. Indien nodig, neem ik volgend jaar winter contact met je op.
Groeten,
Ada

Hanneke zei

3e sok? Hoeveel voeten hééft die Grote Pol van jou eigenlijk?

Mrs. T. zei

Nou zeg, Blue kan zo op de rode loper!

Trudy zei

Heel eerlijk?? Nee, het is niet aan onze Tukker besteed, zo´n trui. Gelukkig niet.... maar ach, ´t staat zo´n kleintje wel schattig..

Unknown zei

ik weet nog wel iemand die haar worst warm wil houden..... uuuh en dan denk ik nu #delete ;) hahahaha komt er een beetje krom uit maar vriendin heeft ook een minihondje, zal haar je blog eens laten lezen.

Gerda zei

Ohhh dit is echt een leuke foto!!!

Fokelien zei

3e sok... dan mag je nog wel even doorbreien voor die duizendpoot van je! ;-)

CdeV zei

hihihi ik zou er bij-na een hond voor gaan aanschaffen. Ja, bijna dan he...

marion zei

we hebben een poedel, ivm met het niet verharen....maar dat zou ik de hond niet aandoen.......

Anoniem zei

Ik zou het de hond niet aandoen om hem bij - 24°C zonder trui naar buiten te laten gaan. En ja, zo koud was het hier en zo koud is het regelmatig. Juist honden zonder onderwol kunnen hier écht niet zonder in de winter....