Uitgelezen 2019

dinsdag 28 februari 2012

Morgen

Vandaag was het voor mij de een-na-laatste dag op mijn werk. Een dag vol laatste dingen. De laatste keer overleggen, de laatste keer de telefoon opnemen, de laatste keer een kopietje maken, de laatste keer de deur opendoen, de laatste keer inloggen in het leerlingvolgsysteem. Daar kún je heel dramatisch over doen. Dat kan. Maar ik was vandaag juist vrolijk, evenwichtig en rustig.
Morgen een dag in het teken van mijn afscheid. Ik weet een beetje wat me te wachten staat. Ik word van huis opgehaald, nog net niet door een wit koetsje met zestien paarden. Mijn collega's gaan me toezingen, mijn baas gaat me toespreken. Het wordt vast een mooie dag. Een bitterzoete dag. Een dag met een lach en een traan.
Ik ga ervan genieten, hoop ik. Maar o, wat ga ik deze school, deze kinderen, deze collega's, dit werk missen. Mijn hart ligt daar nog en ik weet niet wanneer ik dat weer terugkrijg. Daar kún je heel dramatisch over doen. Dat kan.

16 opmerkingen:

Fien zei

sterkte morgen!

Jet zei

Sterkte Lydia.
Want het blijft natuurlijk simpelweg heel verdrietig als je dat moet opgeven, waar je zo verknocht mee bent.

YKO zei

sterkte meid,

groetjes Ineke

marion zei

sterkte morgen..........

Anoniem zei

Dat kan en dat mag. Afscheid nemen is een beetje sterven...

Sterkte en plezier morgen!

Zeeuwinne

Pikestreet zei

Bitterzoet is het juiste woord idd, sterkte morgen!

Inge zei

Ik wil je een mooie dag wensen, maar ook 'sterkte'. Want 't is niet niks, moeten stoppen omdat het eigenlijk niet meer gaat ....

Anoniem zei

Het klinkt een beetje als een kind dat uitvliegt. Wie weet wat er weer terug komt vliegen met zoveel ruimte in het nest. heel veel liefde en aandacht toegewenst voor de komende tijd.
Arie.

merula zei

Een hele mooie dag voor jou morgen, bikkel!

Hanneke zei

Dat kan, en dat mág natuurlijk ook.... Jij verliest werk waar je van houd, "jouw" kinderen verliezen een fantastische Juf! Misschien niet echt "dramatisch" maar wel heel verdrietig en mooi - bijzondere herinneringen om mee te nemen naar de toekomst - en wat die weer zal brengen? Sterkte morgen, en ook veel plezier en geluk!

Roos zei

Veel sterkte en hopelijk kun je morgen toch een beetje genieten van de toespraken, zang en dergelijke!

Trudy zei

Sterkte maar ook nog een beetje genieten (?) morgen hoor!

Unknown zei

succes en sterkte morgen.... en daarna!

Mrs. T. zei

Heftig. Sterkte!

Tineke Plooij zei

Sterkte; geniet van de mooie kant ervan: van de waardering voor wat je hebt gedaan.
En neem daarna de tijd voor het verwerken van het gemis. Na morgen dus.
Maak van morgen een mooie, al is het (ook) een weemoedige dag.

Franca zei

Geniet!
En ook veel sterkte!