Uitgelezen 2019

donderdag 2 februari 2012

Een wel heel apocrief scheppingsverhaal

Ik vertel aan tafel over een vernieuwde supermarkt waar het prettig winkelen was. Ze hebben er ook van die bliepdingen waarmee je zelf je boodschappen kunt scannen en betalen. Grote Pol is niet blij met die 'vooruitgang', want dat gaat weer eens ten koste van de werkgelegenheid.
Parapol, onze geschiedenisman, legt de link met de industriële revolutie, waarbij er ook opeens een stuk minder werk was voor de gewone man.
En toen was het bruggetje naar de dino's snel gemaakt in dit fantasievolle huishouden. Want toen de dino's uitstierven, waren er opeens geen dinohoeders meer nodig. Gevolg: enorme werkloosheid. Crisis!
Er werden ook geen mensen meer opgegeten door die nare dino's, dus de bevolking groeide. Maar er was geen voedsel voor al die mensen, daardoor stierven ze weer uit en bleven er alleen één man en één vrouw over en die heetten toevallig Adam en Eva.
Adam mocht de overgebleven dieren een naam geven. Het waren vredelievende beesten, behalve de slang, die verdacht veel op een afstammeling van de dino's leek. 'Waar zijn jouw pootjes gebleven?' vroeg Eva aan de slang en toen moest ie wel gemeen worden. De slang verleidde de mens tot zonde. En de mens? Die bedacht dat een bliepding in de supermarkt wel een goede uitvinding zou zijn.

Ter geruststelling: normaal zijn we heel normale en bijbelgetrouwe mensen.



10 opmerkingen:

Roos zei

Hahaha, wat een mooi scheppingsverhaal. Ik moet meteen denken aan deze van Hans Teeuwen: http://youtu.be/QEf2YyL2iW0 Weer een heel andere lezing ;-)

Trudy zei

Eeeeehhhh ?!?

Mrs. T. zei

:-)

Tineke Plooij zei

:-)

Gwennie zei

Wat is dat voor bliebding?? (je ziet, ik stam nog uit de oertijd!)

Inge zei

Waartoe een bliebding al niet kan leiden :-)

Anoniem zei

vroeg me af: verkopen ze wel appels in die supermarkt?

Anoniem zei

Dat bliebding is ook uitermate gschikt om 2 kinderen bezig te houden :)

Josh zei

hi, hi, leuke jongens die pollen. genieten maar, wat een fantasie.

Anoniem zei

Bliepding. Mooi woord.
Wij hebben ook een supermarkt met bliepdingen en wat ik er zo fijn aan vind is dat ik tijdens het winkelen de boodschapppen rustig om mijn manier kan inpakken zonder me opgejaagd te voelen aan het eind van de kassa!

Word alsjeblieft niet normaal! Officieel maf is het hoogst haalbare in dit leven!