Uitgelezen 2019

zondag 12 februari 2012

Van de sok en de mus

moe breit een sok.
een sok voor pap.
pap heeft een voet en nog een voet.
de voet heeft een teen en nog een teen en nog een teen.
de teen is niet warm. nee. de teen is heet én koud!
en nog een teen en nog een teen.
de teen prikt.
pap heeft pijn.
au, au.
pap doet de voet in bad.
eerst in een warm bad, dan in een koud bad.
en dan nog een keer en nog een keer.
het helpt niet.
dan doet pap zalf op de voet.
maar dat helpt ook niet.
dan plast pap op de voet.
bah.
vies.
het mag niet van moe. maar pap doet het toch.
want broer zei: dát helpt.
maar het helpt niet.
wat een pijn.
och, och.
och, die pap toch.
dan koopt pap een sok.
een sok van wol.
en nog een sok van wol.
en een schoen en nog een schoen.
de schoen is duur en groot.
de schoen is voor een berg.
dat helpt.
de pijn gaat weg.
maar de sok is duur.
wel 18 eu-ro.
dus nu breit moe een sok.
een sok van wol.
dat is zwaar.
dat kan moe nog niet.
dus schrijft moe geen blog.
geen tijd.


de mus.
er zit een mus in de kou.
hij tsjilpt niet.
hij vliegt niet.
hij heeft het koud.
zo koud!
pol redt de mus.
hij maakt hem warm.
de mus vindt het fijn.
hij krijgt een warm bed.
met een doek.
de doek is zacht.
het bed staat goed.
daar waar de poes niet komt.
maar dan.
dan gaat de mus toch dood.
ach.
die mus toch.
die pol toch.

8 opmerkingen:

merula zei

hihi ik moest meteen denken aan het boek dat ik pasgeleden kocht bij kringloop 'mijn eerste leesboek' heet het met precies van dat soort tekst-riedeltjes.

baasbraal zei

Wat een drama's op AVI-1!! Ik heb een keer een kauw-tje gered dat uit zijn nest was gevallen. Met een pincet heb ik hem gevoed maar hij ging toch dood......

Ellen zei

Ga jij eens kinderboekjes-schrijfster worden joh! Zoooo mooi .... en eeh ja, ik kan ook tussen de regels lezen.))

Helma zei

Wat fijn! Nu kunnen mijn kindjes van groep 3 ook jouw blog lezen! Ik vond het al zo'n gemis voor ze. ;-)

Inge zei

Mooie blog! :-)

sillie zei

aaaaaaghhhh.. zucht.. zielig

Josh zei

ontroerend mooi... en succes met die tenen. Wat helpt is meer calcium, veel meer en vit D3. Eigen ervaring.

marion zei

enne het breien zal steeds sneller gaan.......