Uitgelezen 2019

zaterdag 24 januari 2009

Winkeltjes waar je blij van wordt


Ik ben niet zo'n shopper, en al helemaal geen materialist, maar vanmiddag waren grote Pol en ik een gezellig middagje aan het winkelen in Wageningen. Eerst naar de molen, waar we weer tientallen kilo's ecomeel kochten. Elke nacht bakt een machine ons brood en dat bevalt best. Daar ook nog wat lekkere koekjesmixjes gekocht. Toen naar een wolwinkeltje, waar we voor een nieuwe kabeltrui voor grote Pol wol kochten. Dat wordt weer lekker breien 's avonds, ook al zo knus. Daarna naar een kaasboer met van die heerlijke kaasjes die je nooit koopt, maar waarvan je telkens denkt: dat zou ik toch ook eens moeten proeven. Ik word gewoon blij van de sfeer in zo'n zaakje. Lekker stuk oude kaas gekocht, 't kleinste Polletje is er ook gek op; hoe brokkeliger hoe beter. Even een antiquariaat binnengestapt en gesnuffeld bij kinder- en grote-mensenliteratuur en de muziekboeken. 'Duizend schitterende zonnen' voor een zacht prijsje gekocht, ik wilde hem toch hebben. In een tweedehandswinkel gesnuffeld. Grote Pol kocht een folkelpee die niet veel voorstelt, maar toch leuk voor de heb was. Wel met een rare titel. Dat soort dromen droom ik nou de laatste tijd, overigens. En een broek voor €15, koopje. Nog een koopje: een bh voor €5,40 (interessant). En ook nog even de wagen volgeladen bij de Aldi, maar die spullen staan niet op de foto.
Simpele genoegens. Daar werd ik dus blij van... Ik ga me bijna schamen.

3 opmerkingen:

Lydia zei

hee Lydia!

Wat een superleuke blog!!
Ik heb echt kostelijk gelachen om al je leuke verhalen ( vooral dat van Elias haha!) En dan over dat bijbelgedoe.. ik denk iet dat het goed is om dat in huize de leur te doen, want dan zou ik nooit ee ndropje krijgen!
Haha,
Ik ga je blog volgen, mij heb je!
Lydia

Anoniem zei

Hee Lydia,

Ik sluit me aan de bij de opmerking van Lydia (dL). Je schrijft erg leuk... Als ik dit berichtje lees, weet ik weer waarom ik in Wageningen woon.. Hoewel ik zelf helaas weinig tijd heb om naar al die leuke winkeltjes te doen. Of hecht ik er niet genoeg waarde aan? Ik ben gister wel een pannenkoek wezen eten in De Langenberg in Ede...
Marije

Purperpolletje zei

@Marije: we wilden je net vragen of je de bijbestelde bollen wol bij het wolwinkeltje voor ons wilt ophalen en voorschieten. Kom je nog eens in een leuk winkeltje!
(Ze zijn nu nog niet binnen, hoor, en die trui schiet niet erg op...)