Uitgelezen 2019

woensdag 14 januari 2009

C-Factor: 67%

Via Trouw.nl heb ik mijn C-Factor laten berekenen. Ik hou wel van dat soort testjes. Hier de uitslag:


Test je C-Factor
67%
Je hebt calvinistische trekken. Je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. Hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart-wit op te stellen. Matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan.

Categorie
Soberheid
17%
Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Relaties
33%
In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.

Rechtlijnigheid
80%
Je hebt iets rechtlijnigs, zoals wel meer calvinisten hebben. Voordeel is dat men op je aankan, nadeel dat genieten niet je sterkste kant is. Laat eens wat van je afglijden. Onnuttige zaken maken het leven aangenamer!

Geloof
100%
Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.

Arbeid
100%
Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.

Niet echt verrassend, toch?
Ik zal eens wat meer van me laten afglijden. Bijvoorbeeld een ernstige chronische ziekte of zo. Kan ik wat meer van het leven gaan genieten.

En hoe scoren jullie?

2 opmerkingen:

Mirjam zei

Mijn score was 50% (Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter) *hahaha*

Mirjam :o)

Anoniem zei

leuk om te doen. Mijn score was 44%(voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd, katholicisme past je beter :-))

Lydia