Uitgelezen 2019

zaterdag 30 januari 2010

Vondst 00.002

Parapol heeft zijn metaaldetector en hij bazuint het rond: 'Ik heb een pistool gevonden!'
En dat is waar.

Hij vond ook nog een plaat van echt zink -dacht ie, en die zou best wel eens hoogstwaarschijnlijk met grote zekerheid van een vliegtuig uit de wijde WO II kunnen zijn. Maar op MP stonden toch heel andere modelletjes van pantserplaten van vliegtuigen uit de wijde WO II te koop. Dus die vlieger ging niet op. Nog niet. Want hier vlakbij is onlangs een onontplofte granaat gevonden en ietsje verderop een lichtbom. Dus Parapol gaat binnenkort iets Heel Belangrijks vinden uit de wijde WO II. Iets waar we al die tijd met onze neus bovenop hebben geleefd en dat gelukkig in de tussentijd niet plotseling is ontploft.

Maar Parapol baalt ook. Want er ligt sneeuw en dan kan hij én niet crossen én niet lekker metaaldetectoren. Gelukkig heeft hij best nog wat te doen binnen. Huiswerk maken bijvoorbeeld.

Update:
Vondst 00.006: een stuk kippengaas waar Parapol minstens een halfuur voor moest graven. Kunstpol: 'Die broer van mij is nu echt gek geworden...'

9 opmerkingen:

clair1991 zei

hahahaha huiswerk ... hoe verzin je het.. dat is helemaal niet leuk.....

grts

Mirjam zei

Heerlijk toch, dat struinen! :)

Aritha Vermeulen zei

Het is zo spannend...je weet nooit wat je opgraaft.

Aritha

baasbraal zei

Kan je het wel vinden onder de sneeuw met een metaaldetector? Want ik ben nog steeds een autosleutel kwijt! Kan Parapol niet eens even bij ons in Zweden langskomen, dan maak ik zijn lievelingsgerecht voor hem klaar, dat beloof ik ! Wat het ook is!

baasbraal zei

En hij mag blijven slapen als hij wil.....

Mrs. T. zei

Hahaha, die Janneke 'en hij mag blijven slapen als hij wil'.
stoere vondst hoor, maar ook wel een beetje eng dit. Toch?

Anoniem zei

oooh, ik zie het alweer helemaal voor me. Maar na een half uur graven voor een stukkie kippengaas gaf ik het toch op.

Repel zei

Heerlijk, dat hij zich zo vermaakt! En ik moet zeggen dat ik een pisool vinden echt, echt heel erg stoer vind! Niet dat kippengaas vinden niet lwuk is....maar een pistool. What can I say!

Gwennie zei

Ik vraag me dan toch altijd weer af: wie heeft dit ding vastgehouden> Wat heeft hij/zij ermee gedaan??? Hoe echt is echt...? Goh... hele verhalen gaan door mijn hoofd!