Uitgelezen 2019

zaterdag 15 februari 2014

Over testosteron bij vrouwen

M'n testosterongehalte (ja, vrouwen hebben dat ook) schoot opeens tot Olympische waarden. Dat kwam door de wasmachinemonteur. Die werkte op m'n hormoonspiegel. Dat is iets anders dan een medaillespiegel (dom woord, moet toch gewoon medaille-overzicht zijn?). De medaillespiegel is overigens het enige wat ik van die hele OS volg. Stiekem, want niemand hier thuis mag dat weten. Dat is een principekwestie, zullen we maar zeggen. De mannen hier hebben in elk geval andere interesses en Grote Pol heeft ook nog 's een heel gefundeerde mening over dat gebeuren, die afwijkt van de gangbare Neerlandse mening. Ik ben het dit keer met hem eens.
Ik kijk trouwens ook stiekem, in de krant, naar de uitslagen van de eredivisie. Even kijken wat Vitesse heeft gedaan. Tsja. Arnhemse club, Arnhems meisje. Verder interesseert het me niks. Daar heb ik te veel oestrogeen voor in m'n bloed.

Maar goed. De wasmachinemonteur en mijn testosteron.

Meneer de monteur wriemelde met zijn kolenschophanden her en der in onze wasmachine en constateerde droogjes dat de motor stuk is. Vervangen heeft zin, want de machine is nog niet zo oud. Ondertussen spraken we over de was. Een interessant onderwerp, maar interessanter vond ik mijn reactie op die man. Hij had iets waardoor ik ging opscheppen over de Polletjes. Waarop hij er weer overheen ging met verhalen over zijn kinderen. En ik ging erin mee. Heel raar. Doe ik anders nooit, opscheppen. Dat moet dus dat spontaan opgeschoten testosteron geweest zijn. Ik wilde de beste zijn bij alles.
Het ging over opleidingen van onze kinderen (punt voor hem), over woonomgeving (punt voor mij), over vloerverwarming (punt voor hem),  over kinderen die de was doen (punt voor hem), over sportiviteit van de kinderen:
zijn zoon doet aan kendo, Polletje doet aan judo én jiu-jitsu én geeft bovendien minimaal twee uur per week judoles aan jonge kinderen. Voor de leukigheid doet dit oudste Polletje naast die idiote opleiding ook nog in de avonduren vrijwillig aan terreinwerk. Dat is ook sport, maar dan heel gek: bij het commando 'boomboomboom' moet je binnen tien seconden in een boom hangen, bij commando 'moobmoobmoob' moet je binnen tien seconden omgekeerd in een boom hangen, bij commando 'kroket' moet je over de grond gaan rollen en roepen: 'Ik ben een frikandel en ik wil een kroket worden' en meer van dat soort vreemde praktijken.
Hah. Daar kon onze monteur niet tegenop: ik scoorde het dubbele aantal punten. Het stond gelijk.

Daarna zakte m'n testosteron weer snel tot normale waarden, want toen begon hij over de vervangingswaarde van de machine en daarbij komen heel andere hormonen in actie. Met pijnstillende werking. Gelukkig maar. Stel je voor, ik heb al genoeg haargroei op mijn gezicht. En een sportauto met spoilers en gierende remmen kan ik niet betalen.

5 opmerkingen:

Mrs. T. zei

Rare hobby heeft dat oudste Polletje van je.

vaNNien zei

Ik hoop dat de wasmachine het voorlopig weer doet, ander krijg je weer een aanval van testosteron.
Vraag me af of dat gezond is ;-))

Willem zei

Dat een hobby iets is wat, als het op merkwaardigheid aankomt, geen grenzen kent is me bekend. Wat ik me echter wel afvraag is hoe je 'normaal' in een boom hangt. Daar kan ik me geen voorstelling bij maken en bij 'omgekeerd in een boom hangen' evenmin. Bij het 'van frikandel naar kroket' rollen kan ik me iets voorstellen, al zal het niet iets zijn waaraan ik mij gauw zal bezondigen. Mijn troost is dat ik de leeftijd ook te boven ben om dat te doen.

Zeeuwse Mama zei

Bij het lezen over de hobby van je Polletjes krijg ik visioenen van geintegreerde Polletjes in een Ice age 3 filmpje die naast Ellie in bomen hangen ;)
(http://youtu.be/Q3i-auGmXyk voor als je het filmpje niet kent ;-)

Greet zei

Ach, na de overgang heb je in ieder geval minder snel een testosteronaanval.