Uitgelezen 2019

maandag 10 februari 2014

Het wel en wee in het huishouden van mevrouw Pee - de meterkast

Mevrouw Pee (Purperpolletje, dus, aangenaam) houdt huis. Soms. Maar het valt niet mee bij mevrouw Pee, want de Polletjes werken het een en ander tegen. Zij zijn niet gecharmeerd van een opgeruimd huis. Als mevrouw Pee de woonkamer eens aan kant heeft gemaakt, vragen ze met een vies gezicht: 'Komt er visite, of zo?'
Mevrouw Pee doet elke keer weer verwoede pogingen de boel op orde te krijgen en te houden. Maar vooral in dat op orde houden is mevrouw Pee niet goed genoeg. Mevrouw Pee houdt van het extreme, de klussen waarbij je snel resultaat ziet.
Vandaag deed mevrouw Pee een extreme klus: de meterkast. De meterkast is geen opbergkast, stond in de folder van Het Bedrijf van de Meterkast. Strenge woorden. De meterkast behoort dus niet aan ons, maar aan Dat Bedrijf. Wat moest mevrouw Pee doen als de meteropnemer zou komen en haar de les zou gaan lezen? Misschien kreeg mevrouw Pee wel straf en moest ze verplicht een nacht in de kast. Directe actie was vereist. Vandaag dan. Want morgen zou mevrouw Pee er wel weer heel anders over kunnen denken. Mevrouw Pee haalde kast fluks leeg en plempte alles op de eettafel.

Wat kwam eruit?
- Vijf paraplu's;
- een vlieger die het nooit deed;
- zeven kromme spijkers;
- zes rollen kaftpapier;
- acht rollen cadeaupapier;
- 124,7 meter cadeaulint (onopgerold);
- 85 folders Wat Te Doen Bij Een Erge Ramp;
- 42 losse mooie, verfrommelde cadeaupapiertjes;
- acht dorre herfstbladeren;
- een fietspompje;
- 25 zekeringen;
- een kromgebogen rol patroonpapier.

Hophophop,
mevrouw Pee ruimde alles op.

En moet u zien, welk een resultaat! Mooie cadeaupapiertjes in een tasje, rollen papier in een tas, alle lintjes in een tassie en die weer aan spijkers in de muur. Wat zal de meteropnemer blij zijn! Misschien krijgt mevrouw Pee nu wel een sticker.

10 opmerkingen:

van alles wat in huis en tuin. zei

Ha mevrouw P, je had vast en zeker de pee in over die rommel! Maar wat ziet het er keurig uit, zo krijg je geen straf denk ik.
Maar of ie een sticker heeft die jij leuk vind betwijfel ik!
Het zal wel met een logo zijn en niet één van een leuke beer, Micky Mouse, of Mega Mindy.
Dat is dan wel weer jammer hè.
Nu durf ik trouwens wel weer eens op de koffie/thee te komen!

erika zei

O jee, nou durf ik helemaal niet meer in mijn meterkast te kijken!!! Volgens mij lijken wij wel een beetje op elkaar, gelukkig... dan ben ik niet de enige rommelkont.

El zei

Hey, dat ziet er heel bekend uit: Een paar dagen geleden kwam ik bij mijn opruimklus van die dag ongeveer hetzelfde aan papiersoorten tegen. Kijk hier: http://www.inhaalslag.com/2014/02/273-inpakpapier-kaftpapier-knutselpapier.html

Echter, op het idee om het in de meterkast op te bergen zou ik voor m'n leven niet zijn gekomen. *Springt op en rent naar meterkast* *Keert teleurgesteld weer terug naar de PC* Hm, nu weet ik waarom we er niks in opbergen: hij is zo klein dat er amper een stapeltje muntgeld inpast (voor collectes, onze meterkast is in de hal) en een stel zaklampen die zo hangen dat wij ze op de tast kunnen vinden (is al een aantal keren heel handig geweest). Echter - als ik er nog eens goed kijk dan zou ik er net een rol patroonpapier kunnen stallen. En dat is toch het allermeest gevoelige papiersoort - althans, in óns huishouden.

Jullie meterkast ziet er in ieder geval weer heel goed uit ☺

merula zei

komisch mens!

Mrs. T. zei

In onze meterkast hangt de plumeau. En dat is alles.
Oh mee, er hangen ook spinnenwebben. Gezellig naast de plumeau.

Inge zei

Onze materiaal is geen kast maar een soort van ondiep geval met een deurtje. Er is alleen plaats voor een zaklamp.

wilma zei

Zie!! ik kan nog rustig even blijven zitten voor een kop koffie. Rommel ligt er straks dus ook wel.
Als ik de metermeneer was maakte ik een aantekening: Mevr. Pee,netste kast van de klanten! En een flinke karting he, want dat mag toch wel. Stickers voor de kids.
Onze meter hangt buiten... Vast special voor mij,
Groet, Wilma

Anoniem zei

In mijn meterkast past niet veel.
In mijn meters kasten zit veel te veel!
nog even lekker lezen hier, en dan ga ik ook beginnen; met opruimen; echt!
Doei,
Jojo

Anoniem zei

Ga ook maar ff ontrommelen !! Kreeg net bericht dat de meteropnemer langs komt binnenkort. Eens in de 3 á 4 jaar mag je zelf niet de meterstanden doorgeven !!

Groetjes, Irene

Greet zei

En waar staat je stofzuiger? Daar is de meterkast toch voor!