Uitgelezen 2019

woensdag 23 mei 2012

Het onopgeleukte leven - deel 4: 24 uur onder druk

Om te mogen beginnen met een nieuw medicijn moet de arts zeker weten hoe het nu werkelijk met mijn bloeddruk gesteld is. Bij hem issie altijd hoog. Ik heb het zogenaamde witte-jas-hoge-bloeddruksyndroom.

Vandaag wordt mijn arm om de twintig minuten opgepompt en registreert het kastje in mijn charmante heuptasje de hoogte, de laagte, of moeten we spreken van de diepte van mijn druk. Morgen mag het geval weer af en overmorgen gaat de arts me bellen met het verlossende woord. Hoop ik. Maar daar ga ik me nu zéker nog niet druk om maken!
Leuk is anders, trouwens, zo'n dag lang gemeten worden. Maar dat had u vast al begrepen.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er indrukwekkend ui zeg, en dat in deze hitte! ik hoop dat je er rustig mee kan slapen, Welterusten!
maomi

Kaatje zei

Nou, fijn hoor die druk(te). En mocht je er dan even niet aan denken en mocht je bloeddruk in die rust weer wat zakken, dan word je er in ieder geval elke twintig minuten aan herinnerd... Sterkte!

Stins zei

Inderdaad, je bloeddruk zou van schrik weer de lucht
in schieten!

Gwennie zei

Pffttt... je maakt er wel een spannend feuilleton van! Ik heb alle 4 de dagen zitten lezen en ben benieuwd wat er morgen op het program staat.
Hoe gaat het nu thuis met je bloeddruk? Zie je dat ook? Of registreert het kastje het allemaal van binnen? (en is je arm nu ondertussen niet bont en blauw??????)

Karien zei

Spannend! Ik had het een keer een hele nacht lang zo, toen heb ik me toch lekker geslapen... Hopelijk is het bij jou niet voor niets en kun je erdoor geholpen worden!

Trudy zei

Nee, niet druk maken... beetje slecht voor je bloeddruk!

merula zei

nou ja voor een goed doel zullen we dan maar zeggen......

Mrs. T. zei

He gats, lijkt me lastig. Hopen op een goede uitslag dan maar.

tricky zei

hé lieve, gekke, gulle purperpol... ontzettend bedankt voor je leuke dingetje dat ik een paar dagen geleden in de post terugvond!!! ben meteen ook je volger geworden (dacht eigenlijk dat ik dat al wel was?!) maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd vaak te moe ben om veel op de blogjes te komen lezen, laat staan schrijven, dus of het veel zal helpen!
en verder... hoop ik het beste voor die bloeddruk van je, want het is idd maar niks als je zo'n dag en nacht gemeten wordt hé! tijdens de dialyse hang ik ook aaan zo'n ding, dan wordt ie ook vaak gemeten, en schommelen dat ie dan doet, helemaal niet leuk, want je voelt je er echt ellendig door!

nogmaals heel erg bedankt... het is precies al een klein verjaardagskadootje op deze manier ;-) (kijk maar op mijn blogje!)

Saralien zei

O, dat had mijn moeder ook. Het wittejassensyndroom en vierentwintig uur ellende met zo'n kastje. Uiteindelijk bij haar besloten dat het zo sterk wisselt dat ze het maar laten gaan... Ze moest maar leuke dingen gaan doen, was het advies.

Hoop voor jou dat het allemaal meevalt.

Drabkikker zei

Ha, jouw blog is anders ook niet te versmaden! Heerlijke schrijfstijl, daar houden wij van.
Sterkte wat de SLE betreft! Auto-immuunziekten zijn ploerten.

lenteroos zei

Oeps, heb ik al twee keer gehad, viel inderdaad niet mee... maar gelukkig was het wel zo ingesteld dat het 's nachts maar één keer per uur werd gemeten. En de nefroloog was blij ervan = en ik toen ook... Succes...