Uitgelezen 2019

donderdag 9 januari 2020

Losse gedachteflard - snavelkracht

Heel lang geleden was het bitterkoud in Nederland. Vorige week donderdag of zo. En toen dacht ik aan snavelkracht.
Dat kwam zo:
Ik fietste door de regen. De straten waren verlaten, want het was erg koud en nat. Opeens viel er uit het niets een halve oliebol uit de lucht, die  keihard (oudbakken) op mijn jas stuiterde en op de natte straat in brokken uiteenviel. Wát een gewicht voor zo'n klein vogelbekkie! Er vliegen hier geen meeuwen, moet eerder een merel zijn geweest. Die zal veel minder snavelkracht hebben dan een grote vogel.
Ik vind het al lastig om een pen langer dance een paar seconden per mond te vervoeren. Ik zou een snertvogel zijn.

2 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Prachtig woord, snavelkracht...

Judy zei

Ja mooi woord! Zomaar een oliebol die uit de lucht valt... :)