Uitgelezen 2019

maandag 21 november 2016

Je moet toch wat..

.. als je 's nachts vaak uren klaarwakker ligt te wachten op slaap die niet komt?

Daarvoor heeft Mattflix een oplossing bedacht. Saaie filmpjes kijken, bijvoorbeeld van een draaiende rol dönerkebab (mijn Polletjes zouden er juist acuut hyperactief van worden), aardappel rooiende boeren (heerlijk nostalgeren) en gescharrel van duifjes op de Dam (daar krijg ik spontaan een oorwurm van - zo'n liedje dat je maar niet uit je kop krijgt).
Maar voor saaie filmpjes moet ik mijn bed uit, want Grote Pol heeft niet zo'n behoefte om ook in het holst van de nacht innig met mij mee te leven. En uit bed is ijskoud hier in huis. Vergelijkbaar met een nieuwjaarsduik, in elk geval psychisch net zo'n grote barrière voor mij. Geen optie, dus.

Ik bedacht een alternatief. Op mijn e-reader geladen van bibliotheek.nl: Breien voor dummies. Vannacht viel ik uiteindelijk in slaap bij het lezen van de (tot 1% gedimde) aanwijzingen voor het maken van een universeel horizontaal knoopsgat. Van harte aanbevolen voor medewakers!

3 opmerkingen:

erika zei

Oh hemeltje, knoopsgaten breien: ik heb nog nachtmerries van....
Duidelijk niet goed voor mijn nachtrust dus, haha. Slaap lekker vanavond!!

MeMaree zei

Haha, leuk! Ik ontdekte een paar jaar geleden dat ik slaperige werd van preken luisteren. Niet zo beleefd ;-) ik heb het overigens nooit geprobeerd om midden in de nacht een preek aan te zetten..

Franca zei

Haha, helaas geen E-reader hier...
Nog een andere tip? Graag vooral tegen belachelijk vroeg wakker worden.
Sinds een tijdje elke ochtend om 4.30 uur klaar wakker.
Misschien toch een e-reader aanschaffen?
groetjes, Franca.