Uitgelezen 2019

donderdag 13 maart 2014

De toiletrol deel 2 - uit het wel en wee van het huishouden van mevrouw Pee

Dat de toiletrol zo'n explosief onderwerp was, wist ik niet. Dat u bijna allemaal socialer bent dan ik, wist ik ook niet. Dat er zelfs iemand is, die het maar beter vindt dat Grote Pol en ik uit elkaar gaan, wist ik al helemaal niet. En dat wilde ik ook helemaal niet weten. Grmbl. Wie schrijft zoiets nou? Anoniem natuurlijk! Iemand die mijn zelfspot niet opmerkte en mijn humor niet begreep.

Om met een bekentenis te beginnen: ik ben hier degene die de toiletrol niet meteen vervangt als ik het laatste stukje gebruik.
Oh.
Ohohooooohhhhhh.

Jahaaa. Dat had u niet gedacht. Een asociaal kreng, dat ben ik.

En Grote Pol vervangt die rol nu juist wel. De schat. (Zo, heb ik nu aan de OPDRACHT van andere anoniem voldaan? Ik MOEST namelijk eens een keer iets positiefs schrijven over die goede man. Dat ik dat in het eervorige berichtje nog gedaan had, had ze even niet gezien. Grmbl.)

Maar ik heb mijn leven gebeterd. Ik ben zonder morren overgestapt naar het kamp der directe vervangers. Applaus voor mij. Dank, dank.

Nu nog de volgende hobbel. Een aantal van u gaf het al aan: wie gooit het lege rolletje toch telkens in het fonteintje / op de wasmachine / op de grond, i.p.v. bij het oud papier?
Ik soms.
Maar nu heb ik een lumineus idee gejat van Jojo. In haar huishouden in het prachtige Berlijn schuiven ze de lege rolletjes in elkaar, waarbij knikken mag. Tot het niet meer kan. Dat vind ik nog 's een leuke uitdaging. Gaan we hier ook doen, als het mag van Grote Pol, want die doet altijd keurig alle lege rolletjes meteen bij het oud papier. Tsja. Dat is ook zo'n gestructureerde, gedisciplineerde, sociale, nette vent. Daar kan ik niet tegenop met m'n gefladder.
't Is maar goed dat die schat het Hoofd van de Huishouding is. Anders liep het hier in sommige opzichten (want ik ben weer goed in andere dingen....) gigantisch uit de klauwen.
Maar ja, daar had ik dan wel smakelijk over kunnen schrijven en u hartelijk om kunnen lachen, want het is toch uw zooi niet.


15 opmerkingen:

Christina zei

Ze moesten er een programma over maken. Jouw zooi, mijn zooi ;-)

Karien zei

Hé, je trekt het je toch zeker niet aan, wat anonieme mensen als reactie schrijven? Wat je ook schrijft, hoe je het ook verwoordt, er zullen altijd mensen zijn die de toon ervan niet snappen. Jammer, want juist zulke mensen zouden JUIST van jou een hele hoop goede dingen kunnen leren.
Bovendien is het niet verplicht om blogs te lezen, laat staan te volgen. Ga heerlijk zo door, je bent een reuzekanjer!

Tineke Plooij zei

Tja, bij mij gaan de rolletjes uiteindelijk wel bij het oud papier. Maar ze staan daarvoor soms nog wel een poosje op het plankje boven het minuscule wastafeltje in mijn toilet.

Inge zei

Ik pas goed bij Grote Pol :-)

Adriaantje zei

Haha hier nog zo'n stel, al ben ik in de loop der jaren netter en mijn man slordiger geworden....

merula zei

ik kijk enorm uit naar het telescopische uitschuifbaar wc rol ding :)

Irene zei

Waar zijn de tijden dat ze op school al die lege rolletjes wilden hebben...............
Enne misschien iets voor een volgende poll: hoe hangen we de rol op? A = afrollen vanaf achteren B = afrolleen vanaf de voorkant

Barbara zei

Trek je de reacties van anonieme niet aan, het is hier altijd reuze gezellig. En als je goed leest, dan voel je de gezellige famile van jullie!!! Dus niet scheiden!!! :-)

Wij vouwen de rolletjes inderdaad ook in elkaar tot het niet meer gaat! Grappig dat meer mensen dat doen!!

Een aantal jaar geleden hadden we van die rolletjes die je door kon trekken, die vond mijn zoon toen helemaal geweldig. Die spaarde ze op... Om ze dan allemaal tegelijk door te trekken. Vond hij toen leuk!!!
Groetjes,

Gwennie zei

*schater*

Greet zei

Zoals Irene ook al schreef, nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag hoe je het rolletje ophangt.
Krijgen we te zijner tijd een foto van de rolletjestoeter te zien?

Anoniem zei

ik voel ineens een enorme drang opkomen om van die ratel-instrumenten te maken van lege wc-rolletjes, je weet wel, handje rijst erin en aan beide kanten dichtplakken met vrolijk gekleurd vliegerpapier. Of er een verrekijker van maken. En dan ermee het bos in
Deze blog doet wat met me...is er genoeg voer voor een deel 3? Esje

MarjaK zei

Ha, leuk, verrassend vervolg op toiletrol #1. Trek je niets aan van de zuurpruimen die alleen anoniem reageren, die hebben geen humor..... Zouden wat vaker bij jou mee moeten lezen, kunnen ze nog iets van leren!
Ik geniet wel van jouw schrijfsels ,

Anoniem zei

YES!!
DOEN!!!!!!!!!
Die suffe anoniemers snappen jou niet, hun pech! Ik geniet!
Doei,
Jojo aus Berlin!

Anoniem zei

Nu volg ik jou al langere tijd. Dus ik heb echt wel meegekregen dat de liefde helemaal goed zit in jullie huishouding. Dit rolletjes-gesprek zet mij ook aan het werk. Loopt het hier op rolletjes? Kan ik het recyclen? Moet ik anderen aansporen om dat te doen of ben ik in gebreke gebleven met het aanwijzen van de papierbak? Ik ben er nog niet uit. Groetjes, Astrid

Henk50 zei

Over de toiletrol heb ik nog een leuke Duitse spreuk op het toilet hangen. Die moet ik nog een keer scannen. Kun je hem als aandenken naast de houder hangen.