Uitgelezen 2019

woensdag 7 augustus 2013

Mijn papa is bankdirecteur/piloot/patatboer/...

Zo tussen het luieren, lapzwansen, lanterfanten, relaxen, lummelen en recreëren door moet ik toch eventjes heel erg opscheppen:

Mijn vader is een STENTMAN!

(Ja, nee, echt!!! Hij had hartklachten, werd gekatheteriseerd en kreeg op dezelfde dag ook nog een dotterbehandeling waarbij een stent geplaatst werd, echt gaaf dat dat kon!)



Ik hoopte dit bericht nog een beetje op te leuken met een bijpassende uitspraak van de Polletjes uit de schriftjes-met-leuke-uitspraken-van-toen-ze-nog-klein-waren, maar ik kon niets vinden. Wel deze enigszins toepasselijke situatie, want hij gaat ook over dokters:
Grote Pol haalt Kunstpol op van de peuterspeelzaal. Kunstpol speelt met het dokterskoffertje en Grote Pol mag het volgende slachtoffer zijn. Hij gaat liggen en Kunstpol vraagt voor hij begint nog even voor de zekerheid: 'Papa, was je ziek of was je dood?'

5 opmerkingen:

Greet zei

Wat is een stentman? Ben ik dan een stentwoman?
Die van Kunstpol is leuk. Wat was het antwoord?

Purperpolletje zei

Greet, jij bent een stentvrouw - we spreken hier gewoon Nederlands. [neologisme of ex-neologisme] Definitie: "Een stent is een metalen veertje dat met een katheter in een bloedvat geschoven kan worden om een vernauwing in het vat open te duwen" Synoniem: vaatstut; bloedvatstut Commentaar: 'Stent', dat genoemd is naar de tandarts Charles S...

(En toen wilde de link niet open omdat hij verwees naar een website met malware (zieke rommel).)

Greet zei

Ik dacht dat een stentman een of andere vreemde vogel uit een Amerikaanse serie was. Daarom las ik stentman op z'n Engels als [stentmen].
Ik ben dus een stentSvrouw want ik heb er twee. Of ik daar nu blij mee of trots op moet zijn .....

willem zei

Naar aanleiding van Greet's vergissing kwam de vraag bij me op hoeveel tijd het Nederlandse werkwoord 'beamen' nog zal hebben. Ik ben bang dat een groot deel van de huidige jeugd blind zal kiezen voor het Engelse 'beamen'(biemen) en in een woordenboek, zo'n stapel bedrukt papier waarop, veelal in alfabetische volgorde, de betekenis van woorden wordt uitgelegd, naar de betekenis van be-amen zal moeten zoeken

Anoniem zei

Fijn Dat je dat schriftje nog hebt,
wat ontzettend lief van kunstpol,
Kinderen zijn zo argeloos,en eerlijk, toch?
maomi