Uitgelezen 2019

zaterdag 20 juli 2013

Later, als ik besuikerd ben

(Lees eventueel eerst dit, dan snapt u van het onderstaande verhaal mogelijk iets meer.)

Later, als ik besuikerd ben en een opgerolde sik heb, wil ik in zo’n fluwelen huisje wonen.


Later, als ik besuikerd en opgerold in een fluwelen huisje woon, wil ik er zo'n boertje bij. Een koppig  grijs boertje.


Later, als ik met m’n koppige boertje en opgerolde sik in dat fluwelen huisje woon, wil ik er ook een weitje met een geitje-met-een-pet bij.


Later, als ik met die geit-met-een-pet en dat koppige boertje in dat fluwelen huisje woon, wil ik er ook een eiig ezeltje met appelwangetjes en groene ogen bij dat zachtaardig gaat schommelen als je 'm niet elke dag aait.

  
Later, als ik met dat eiige ezeltje, die geit-met-een-pet en dat koppige boertje met een opgerolde sik in dat fluwelen huisje woon, wil ik er ook kippetjes bij. Kippetjes die poppetjes leggen.


Later, als ik met die kippetjes die poppetjes leggen, dat eiige ezeltje, die geit-met-die-pet, dat koppige boertje met een opgerolde sik in dat fluwelen huisje woon, bak ik met de poppetjes van de kippetjes in mijn boerenkeukentje met de grijze gordijntjes rimpelige balkenbrij.
  

En die rimpelige balkenbrij smikkelen we dan op een glooiend vachtje op, terwijl we samen met de geit-met-de-pet, de eiige ezel met appelwangetjes en de kippetjes uitkijken over het rood-wit geblokte korenveldje achter ons fluwelen huisje. Dan geeft het koppige boertje me nog 's een zoentje op mijn opgerolde sik en giechel ik even. En dan wrijf ik besuikerd tegen zijn grijze baardje en dan zeggen we tegen elkaar: 'Ik hou van je.'



Later als ik besuikerd ben is er namelijk niets veranderd aan onze liefde. 

2 opmerkingen:

Greet zei

Waar is het lieve kleindochtertje dat in haar roze jurkje en met bloempjes in haar haar bij het geitje huppelt?

Wat is in vredesnaam 'besuikerd'? De enige twee betekenissen die ik kon vinden zijn 'met suiker bestrooid' en 'gek'. Moet ik het maar op het laatste houden?

Fokelien zei

en het besuikerde huisje heet dan: 'In den Soete Suikerbol', toch?