Uitgelezen 2019

dinsdag 16 juni 2009

Diagnose: koudwatervrees

Ken je dat? Je hebt een mooi boek in huis en je hoopt toch zó dat het écht héélhéél mooi is, dat je het bijna niet durft te gaan lezen?
Of je hebt een nieuw kledingstuk en je durft het bijna niet te gaan dragen, voor het geval het tegenvalt? Of dat je er te weinig complimentjes over zult krijgen?

Volgens mij wordt dat bedoeld met koudwatervrees:

koud´ wa - ter - vreesde -woord

figuurlijk vrees om zich aan koud water te branden; ongegronde vrees, zie bij water

En ik heb dat met mijn aanstaande pillendoos. (Klik hier voor wat voorafging.)
Vrijdag al kocht ik dan toch maar veertien wat te grote glazen potjes (ik kan nu dus gemakkelijk, qua pillendoos, nog een flink stuk zieker worden, da's het voordeel) en een leuk houten bakje. En daar wil ik zó graag écht iets héélhéél moois van maken, met glasverf en oliepastel en acrylverf en lak en misschien ook nog een leuk collagetechniekje, dat ik gewoon niet durf te beginnen.

Het jeukt wel, het lokt, het verleidt, het roept: Purperpolletje! verf mij! wees creatief met mij! maak mij héélhéél mooi!

Maar ik durref bijna niet! want het moet écht...
Morgen begin ik gewoon. Xenos is dichtbij, ik kan zo weer nieuwe potjes en bakjes kopen...
Wordt vervolgd.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja hupsakee ga jij maar eens aan de gang. Want ik zit hier heel erg jaloers te zijn. Xenos, Blokker, Kruidvat en zo hebben we hier in Zwitserland NIET. Niet, begrijp je? Helemaal niet.

Jeanette zei

Misschien de andere polletjes vragen om mee te helpen?

Je zegt t zelf al, als je t verprutst (wat ik niet geloof) kan je zo weer nieuw halen.

Succes!

Mirjam zei

'k Vind het er nu al mooi uitzien :o)

**je kan het!**

Anoniem zei

Een leuk bakje hoor, ga toch gewoon lekker beginnen joh,of maak even een kladje vooraf.
Als je eenmaal begint komen de ideen van zelf, die glazen potjes vind ik ook erg leuk, ze zien er uitdagend uit.
Je laat het resultaat nog wel zien he?
De noodzaak is helaas niet zo leuk, sterkte Lydia!
Liefs, Maomi.